Τρίτη
23 Απριλίου 2024
Ημερήσια ηλεκτρονική εφημερίδα, Αρ. φύλλου 4965RSS FEED
Ενοικίαση αυτοκινήτων: Eνισχύονται από την ΕΕ τα δικαιώματα των καταναλωτών
27/07/2015

Γράφει η Μαρίνα Κουρμπέλα

Πέντε  μεγάλες εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων συμφώνησαν, σήμερα, να επανεξετάσουν σε βάθος τις πρακτικές τους έναντι των καταναλωτών μετά από κοινή δράση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και των εθνικών αρχών επιβολής της νομοθεσίας.

 

Οι πολίτες θα ωφεληθούν από τους σαφέστερους όρους των ασφαλιστικών συμβολαίων και τις επιλογές όσον αφορά τον ανεφοδιασμό του αυτοκινήτου με καύσιμα, τους δικαιότερους όρους κάλυψης ζημιών και τη μεγαλύτερη διαφάνεια στις τιμές.

 

Σημειώνεται, πως ο ι καταγγελίες για θέματα ενοικίασης αυτοκινήτου που δέχονται τα ευρωπαϊκά κέντρα καταναλωτών αυξήθηκαν ραγδαία την τελευταία διετία.

 

Οι εταιρείες δεσμεύτηκαν να εναρμονίσουν καλύτερα τις σημερινές πρακτικές ενοικίασης αυτοκινήτων με τις απαιτήσεις της νομοθεσίας για την προστασία των καταναλωτών, όπως ορίζουν οι κανόνες της ΕΕ για τα δικαιώματα των καταναλωτών, τις αθέμιτες εμπορικές πρακτικές και τους αθέμιτους όρους.

 

Ορισμένες από τις κυριότερες βελτιώσεις για τις οποίες υπήρξε δέσμευση είναι οι εξής:

 

  • Βελτίωση της διαφάνειας των ηλεκτρονικών κρατήσεων:
  • Σαφέστερες πληροφορίες για όλες τις υποχρεωτικές επιβαρύνσεις και το πρόσθετο κόστος των προαιρετικών επιλογών
  • Σαφέστερες πληροφορίες για τους κυριότερους όρους και τις απαιτήσεις όσον αφορά την ενοικίαση, συμπεριλαμβανομένων των εγγυήσεων που χρεώνονται στην κάρτα του καταναλωτή•
  • Καλύτερη ενημέρωση κατά την κράτηση όσον αφορά την προαιρετική παραίτηση και τα ασφαλιστικά προϊόντα, συμπεριλαμβανομένων των τιμών τους, των εξαιρέσεων και των εφαρμοζόμενων υπερβάσεων.
  • Βελτιωμένες και διαφανέστερες πολιτικές για τα καύσιμα
  • Σαφέστερες και δικαιότερες διαδικασίες επιθεώρησης οχημάτων
  • Βελτιωμένες πρακτικές είσπραξης επιπλέον επιβαρύνσεων από τους πελάτες: δίνεται εύλογη δυνατότητα στους καταναλωτές να αμφισβητήσουν τυχόν υλικές ζημίες προτού καταβάλουν την σχετική επιβάρυνση.

 

Για παράδειγμα: ένας καταναλωτής νοίκιασε αυτοκίνητο και κατέβαλε εγγύηση 600 ευρώ. Κατά τη διάρκεια της ενοικίασης, κάποιος γρατσούνισε το αυτοκίνητο προκαλώντας ασήμαντες υλικές ζημιές που εκτιμήθηκαν σε λιγότερο από 100 ευρώ. Όταν ο καταναλωτής παρέδωσε το αυτοκίνητο, χρεώθηκε το πλήρες ποσό της εγγύησης και ο πράκτορας ενοικίασης εξήγησε ότι αυτό προβλεπόταν στους όρους του συμβολαίου. Οι εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων έχουν δεσμευτεί ότι δεν θα χρεώνονται στον καταναλωτή δυσανάλογες δαπάνες.

 

Από σχεδόν 1.050 καταγγελίες το 2012 σε πάνω από 1.750 το 2014

 

Όπως αναφέρουν τα Ευρωπαϊκά Κέντρα Καταναλωτών. η λήψη μέτρων αποφασίστηκαν εξαιτίας   της σταθερής αύξησης των καταγγελιών καταναλωτών σχετικά με υπηρεσίες ενοικίασης αυτοκινήτου σε άλλη χώρα. Οι καταγγελίες αυτές από σχεδόν 1.050 που ήταν το 2012 αυξήθηκαν σε πάνω από 1.750 το 2014 

 

Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, ξεκίνησε διάλογος μεταξύ, αφενός, των εθνικών αρχών του δικτύου συνεργασίας για την προστασία των καταναλωτών (δίκτυο CPC), υπό την ηγεσία της Αρχής Ανταγωνισμού και Αγορών (CMA) του ΗΒ, και, αφετέρου, των πέντε σημαντικότερων εταιρειών ενοικίασης αυτοκινήτων που λειτουργούν στην ΕΕ: Avis-Budget, Enterprise, Europcar, Hertz και Sixt. Η ευρωπαϊκή εμπορική ένωση Leaseurope, η οποία βοήθησε στη διοργάνωση της δράσης από την πλευρά του κλάδου, συμφώνησε επίσης να αναπτύξει περαιτέρω τις πρακτικές κατευθυντήριες γραμμές για το σύνολο του κλάδου ενοικίασης αυτοκινήτων.

 

 

Blog: marina anastas.kourbela