Κατά 64.461,48 ευρώ ωφελήθηκαν οι καταναλωτές-μέλη του ΚΕ.Π.ΚΑ. το έτος που μας πέρασε.
To 2017, το ΚΕ.Π.ΚΑ. – Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών δέχθηκε 2.734 ερωτήματα - καταγγελίες – παράπονα καταναλωτών. Η ανάλυσή τους είναι:
Α/Α | Κατηγορία |
| Αριθμός | Ποσοστό |
1 | Υπηρεσίες κοινωνικού ενδιαφέροντος |
| 866 | 31,68 |
| Πάροχοι τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών | 684 |
|
|
| Πάροχοι ηλεκτρικής ενέργειας | 76 |
|
|
| Λοιπές υπηρεσίες κοινωνικού ενδιαφέροντος | 52 |
|
|
| Φυσικό Αέριο | 46 |
|
|
| Πάροχοι νερού | 8 |
|
|
2 | Ελαττωματικά προϊόντα-Εγγυήσεις |
| 472 | 17,26 |
3 | Πωλήσεις από απόσταση |
| 224 | 8,19 |
4 | Ρύθμιση χρεών υπερχρεωμένων νοικοκυριών |
| 152 | 5,56 |
5 | Κακή παροχή υπηρεσιών από ελεύθερους επαγγελματίες |
| 130 | 4,75 |
6 | Λοιπές χρηματοοικονομικές υπηρεσίες |
| 114 | 4,17 |
7 | Υπερβολικές απαιτήσεις καταναλωτών |
| 94 | 3,44 |
8 | Αθέμιτες εμπορικές πρακτικές |
| 92 | 3,37 |
9 | Τουριστικές υπηρεσίες |
| 88 | 3,22 |
10 | Ινστιτούτα - Γυμναστήρια |
| 84 | 3,07 |
11 | Ακατάλληλα τρόφιμα |
| 74 | 2,71 |
12 | Δημόσιες υπηρεσίες - Υπηρεσίες ΟΤΑ |
| 70 | 2,56 |
13 | Ενοίκια - Κοινόχρηστα |
| 50 | 1,83 |
14 | Λοιπές καταγγελίες |
| 46 | 1,68 |
15 | Ασφαλιστικές υπηρεσίες |
| 40 | 1,46 |
16 | Προκαταβολές |
| 28 | 1,02 |
17 | Φάρμακα- υγεία |
| 24 | 0,88 |
18 | Εισπρακτικές εταιρίες |
| 22 | 0,80 |
19 | Εκπτώσεις |
| 14 | 0,51 |
20 | Σούπερμάρκετ |
| 14 | 0,51 |
21 | Πωλήσεις εκτός εμπορικού καταστήματος |
| 10 | 0,37 |
22 | Νοθεία - Κλοπή Καυσίμων |
| 10 | 0,37 |
23 | Παραβίαση Προσωπικών Δεδομένων & Ιδιωτικής Ζωής |
| 8 | 0,29 |
24 | Ασφάλεια προϊόντων (πλην τροφίμων) |
| 8 | 0,29 |
| ΣΥΝΟΛΟ |
| 2.734 | 100,00 |
Μέσα στο 2017, δεχτήκαμε 510 καταγγελίες, 1.782 παράπονα, 442 ερωτήματα καταναλωτών.
Πρέπει να τονίσουμε ότι από το σύνολο των 2.734 ερωτημάτων, παραπόνων και καταγγελιών, μόνο το 33,65% κατατέθηκε, από μέλη του ΚΕ.Π.ΚΑ. Το υπόλοιπο 66,35% κατατέθηκε, από καταναλωτές, που «ανακάλυψαν» το ΚΕ.Π.ΚΑ., όταν είχαν προσωπικό πρόβλημα, το χρησιμοποίησαν, για συμβουλές, αλλά δεν ενδιαφέρθηκαν να το στηρίξουν, με το να γίνουν μέλη.
Το 93,3% των καταγγελιών επιλύθηκαν, υπέρ των καταναλωτών, μετά από παρέμβαση του ΚΕ.Π.ΚΑ., στους προμηθευτές. 34 καταγγελίες δεν επιλύθηκαν, λόγω ελλιπών, ή ψευδών στοιχείων, που προσκόμισαν οι καταναλωτές, ή λόγω αδράνειας των μηχανισμών ελέγχου της Πολιτείας, ή λόγω υπερβολικών απαιτήσεων των καταναλωτών.
Οι καταναλωτές – μέλη του ΚΕ.Π.ΚΑ. ωφελήθηκαν, με τη μεσολάβηση του ΚΕ.Π.ΚΑ., με το ποσό των 64.461,48 ευρώ. Αναλυτικά από:
Τέλος, στα χρηματικά ποσά, που κέρδισαν τα μέλη του ΚΕ.Π.ΚΑ., ως αποζημιώσεις, με τη μεσολάβησή μας, πρέπει να προσθέτουμε κάθε χρόνο και περίπου 3.000.000 ευρώ, που αφορούν το «χαράτσι» της Χαλκιδικής, για 55.000 οικογένειες – κατόχους β’ κατοικίας, στο Νομό Χαλκιδικής, το οποίο καταργήθηκε, από 1/1/2008, έπειτα από αγώνες χρόνων του ΚΕ.Π.ΚΑ.