Δευτέρα
22 Σεπτεμβρίου 2014
Ημερήσια ηλεκτρονική εφημερίδα, Αρ. φύλλου 1464RSS FEED
Την OΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟ και τα μάτια σας…
Γράφει η
Μαίρη Παραπονιάρη
Όλοι όσοι περνάνε εδώ και δύο χρόνια  συχνά από τον υπό κατασκευή αυτοκινητόδρομο, Κορίνθου-Πάτρας , την Ολυμπία Οδό , που όπως και η Γέφυρα του Ρίου  υπήρξε  όνειρο ζωής γενεών και γενεών, και αφού χάθηκε η ευκαιρία των Ολυμπιακών Αγώνων , παρακολουθούν  τώρα κάτω από δύσκολες  κυκλοφοριακές συνθήκες, και με ακριβό διόδιο  την αργή αλλά σταθερή  μέχρι στιγμής  γέννηση  ενός  πολυπόθητου παιδιού που υπόσχεται  όταν ενηλικιωθεί, πολλές χαρές , βελτίωση συνθηκών ζωής, ανάπτυξη  εμπορική, τουριστική, πλούτο….
Με  αγωνία αλλά και  μια ενδόμυχη ικανοποίηση  παρατηρεί κάποιος καλοπροαίρετος  κάτοικος της περιοχής ,κάθε βδομάδα τις εξελίξεις της κατασκευής, τις γέφυρες που φυτρώνουν ,τα τούνελ που χάσκουν  τις  χαραγμένες  μπαζωμένες προεκτάσεις και τις μπουλντόζες που συνεχίζουν να ανοίγουν περάσματα σε αμμόλοφους και κοίτες ποταμών…

Τα «κίτρινα ανθρωπάκια», οι εργαζόμενοι με τη στολή της εταιρίας ,διακρίνονται από μακριά  και γεμίζουν τους περαστικούς αισιοδοξία ότι το έργο συνεχίζεται… Γιατί ο κίνδυνος  της κρίσης που έχει ήδη χτυπήσει και την « Ολυμπία οδό»  είναι ορατός  και είναι θανατηφόρος. Ήδη έγιναν απολύσεις. Ήδη δημοσιεύματα  μιλούν για απειλές διακοπής των εργασιών λόγω μειωμένων εισροών από τις τράπεζες που το δανειοδοτούν. Το κίνημα  «δεν πληρώνω δεν πληρώνω» που όσοι το ακολουθούν αρνούνται να πληρώσουν διόδια, χτυπάει  στην καρδιά των εργασιών  καθώς  είναι ένας σταθερός πόρος  για το έργο όταν και  η κυβερνητική εθνική  συμφωνηθείσα συμμετοχή έχει κι αυτή διακοπεί εδώ και μήνες…

Τώρα με τον Καλλικράτη ,οι άμεσα ενδιαφερόμενοι δήμοι, οργανώνονται για να πάρουν πρωτοβουλίες  προώθησης των εργασιών ενώ  και το Περιφερειακό Συμβούλιο Δυτικής Ελλάδας συνεδρίασε με θέμα «Την πορεία και τις εξελίξεις  του έργου της Ολυμπίας Οδού»

Έβγαλε ένα ψήφισμα  καθώς χαρακτηρίστηκε «ύψιστος αναπτυξιακός στόχος» όπου ζητείται  να παραμείνει  ανοιχτό και σε πλήρη λειτουργία το εργοταξιακό μέτωπο και να αναπτυχθούν  ακόμη πιο πολύ τα εργοτάξια του, να ενταχθούν στο έργο  οι συνδετήριοι  κόμβοι σε βασικά  σημεία οδικών αξόνων  και οι συνδέσεις με λιμάνια και αεροδρόμια κ.α


Τα πιο σημαντικά όμως  από τα ζητούμενα είναι η ανάκληση απολύσεων και η επαναπρόσληψη των απολυθέντων καθώς και η μείωση  των διοδίων  κατά την περίοδο κατασκευής του έργου  που με όλα αυτά τα προβλήματα βέβαια έχει επιμηκυνθεί πολύ  η αποπεράτωση του.

Ο αρμόδιος  Υπουργός πρόσφατα ανάγγειλε ότι μελετάται η δυνατότητα μείωσης των διοδίων ,μια μείωση σημαντική  που επιδιώκεται να καλυφθεί μακροπρόθεσμα  από τα έσοδα  του δημοσίου  μετά την  παράδοση  του έργου  που το ποσοστό του θα είναι πολύ μεγαλύτερο.

 Βουλευτής του κυβερνώντος κόμματος της περιοχής της Αιγιαλείας, που βρίσκεται  συνεχώς σε παρακολούθηση  των εξελίξεων  και έχει «μαλλιάσει» η γλώσσα του να επισημαίνει  τα προβλήματα στους αρμόδιους υπουργούς και στον Πρωθυπουργό, είπε, ότι μέχρι μόλις πριν λίγες μέρες ύστερα  από δύο χρόνια, έκλεισαν οι απαλλοτριώσεις που στην συμφωνία με τους αναδόχους έπρεπε να έχουν ξεκαθαρισθεί πριν από την έναρξη του έργου

Αυτό το «κάλλιο αργά παρά ποτέ» είναι το λιγότερο που μπορεί να πει κανείς για την περίπτωση, και το  ότι το έργο συνεχίζεται  είναι το περισσότερο και σ αυτό στέκονται οι κάτοικοι  των  200 περίπου χλμ. Μπορεί κι αυτοί να μην μπορούν να πληρώσουν τα διόδια, μπορεί να συμφωνούν με το «δεν πληρώνω δεν πληρώνω», άλλα αυτοί που σηκώνουν τις μπάρες δεν τους σκέφτονται. Δεν τους απασχολεί  αν σταματήσει το έργο. Απλά θα μειώσουν τα περάσματά τους για τις εκδρομές  και τα ταξίδια τους . Αν είναι επαγγελματίες  θα πρέπει  να μπούνε στην θέση  των κατοίκων και να βοηθήσουν να μην μείνει  μισό το έργο. Γιατί καμιά εταιρεία δεν θα βρεθεί σ’  αυτή την κρίση να το αναλάβει, και το κράτος  είναι απόλυτα ανήμπορο να αναλάβει την συνέχιση της κατασκευής  του.
Γι αυτό  και  όλοι στην Βόρεια Πελοπόννησο  κάνουν έκκληση « την Ολυμπία Οδό και τα μάτια σας»…