Σάββατο
23 Νοεμβρίου 2024
Ημερήσια ηλεκτρονική εφημερίδα, Αρ. φύλλου 5178RSS FEED
Ωραιόκαστρο, Φιλιππιάδα, Κως VS Φίλης, ΣΥΡΙΖΑ, media
Γράφει ο
Μανώλης Αυγερινός

Ωραιόκαστρο Θεσσαλονίκης, Φιλιππιάδα Πρέβεζας, Κως και όχι μόνο, είναι κάποιες από τις περιοχές, στις οποίες, γονείς ξεσηκώθηκαν, ζητώντας να μην πάνε στα σχολεία των παιδιών τους, τα προσφυγόπουλα.

Η αρχή έγινε από τους γονείς του 5ου Δημοτικού Σχολείου Ωραιοκάστρου, όταν δύο μόλις ημέρες μετά τον αγιασμό της εφετινής σχολικής χρονιάς, ο Υπουργός Παιδείας κ. Φίλης, αποφάσισε στο συγκεκριμένο σχολείο (και σε αρκετά ακόμα της επικράτειας) να φοιτήσουν κάποια προσφυγόπουλα.

Αποφάσισε έτσι ξαφνικά, χωρίς καμία προετοιμασία, χωρίς την παραμικρή ενημέρωση.

Λες και το πρόβλημα δημιουργήθηκε εκείνες τις ημέρες.

Οι γονείς των μαθητών του σχολείου αντέδρασαν και όλοι οι «δημοκράτες» έπεσαν να τους φάνε.

Δημοσιογράφοι σε εκπομπές, σε εφημερίδες, αναρτήσεις στα social media, όλοι εναντίον τους.

Τους είπαν φασίστες, τους είπαν ρατσιστές, τους είπαν…. τους είπαν… και τι δεν τους είπαν.

Γιατί άραγε;

Τι έγκλημα διέπραξαν;

Θέλησαν να προστατεύσουν τα παιδιά τους με τον τρόπο που εκείνοι επέλεξαν.

Λες και το πώς θα προστατεύσει κανείς τα παιδιά του, είναι θέμα που θα μπει σε διάλογο και γιατί όχι και σε δημοψήφισμα!!!!

Ζούμε στη χώρα του παραλόγου με «άλογες λογικές».

Όταν βέβαια, λίγες ημέρες μετά, το φαινόμενο πήρε σχεδόν πανελλήνιες διαστάσεις, «οι δημοκράτες» ως διά μαγείας εξαφανίστηκαν.

Οι κατηγορίες σταμάτησαν, αφού το προϊόν του ρατσισμού και των κατηγοριών κατά των γονιών, δεν πούλησε όσο έπρεπε.

Όλοι βέβαια μιλούσαν εκ του ασφαλούς, αφού το θέμα δεν άγγιζε τα δικά τους παιδιά, τα δικά τους σχολεία.

Αλήθεια, πόσα προσφυγόπουλα πάνε στο σχολείο που πάνε τα παιδιά του κυρίου Πρωθυπουργού αυτής της χώρας;

Αλήθεια πόσα προσφυγόπουλα πάνε στα σχολεία που πάνε τα παιδιά, τόσων και τόσων υπουργών και βουλευτών;

Λαϊκισμός θα πουν κάποιοι.

Και δεν είναι λαϊκισμός η επιλεκτική ευαισθησία για τη μόρφωση των προσφύγων;

Και δεν είναι λαϊκισμός ο υποκριτικός ανθρωπισμός όλως όσων κατηγορούν εκ του ασφαλούς, τους γονείς που πράττουν το αυτονόητο;

Ο επιχειρούμενος διχασμός της ελληνικής κοινωνίας, ποιους σκοπούς άραγε εξυπηρετεί;

Αλλά ας μιλήσουμε με νόμους και διατάξεις, για να δούμε τελικά ποιοι έχουν δίκιο στο όλο θέμα.

Τώρα που καταλάγιασε ο κουρνιαχτός και «οι τυφλοπόντικες-παπαγαλάκια κατήγοροι» των ελλήνων γονιών ξαναμπήκαν στις φωλιές/κλουβιά τους.

Ας δούμε πρώτα, ποια είναι η διαδικασία εγγραφής των παιδιών στα σχολεία.

Όσοι έχουν παιδιά ή όσοι έχουν πάει σχολείο, θα γνωρίζουν ότι ένα από τα πλέον απαραίτητα δικαιολογητικά εγγραφής των μαθητών στην Α΄ Δημοτικού και δικαίως, είναι και το πιστοποιητικό υγείας από το οποίο θα προκύπτει ότι το παιδί έχει εμβολιαστεί σε όλα τα απαραίτητα εμβόλια.

Είναι το γνωστό μπλε βιβλιάριο, μέσα στο οποίο καταγράφονται οι εμβολιασμοί των παιδιών.

Έχει κανείς αναρωτηθεί ποιες είναι οι ευθύνες του Διευθυντή ενός Δημοτικού σχολείου, εάν γράψει ένα παιδί χωρίς το σχετικό πιστοποιητικό υγείας;

Έχετε αναρωτηθεί, ποια θα είναι άραγε η αντίδραση του καθενός γονιού, εάν στην τάξη του παιδιού τους υπάρξει διάδοση της οποιασδήποτε ασθένειας, επειδή κάποιο παιδί νόσησε από κάποια ασθένεια;

Σκέφτεστε εάν το παιδί που νόσησε, αποδειχτεί ότι δεν είχε κάνει κάποιο εμβόλιο;

Ορυμαγδός!!!

Κοπετός!!!

Η πολιτεία που δεν μας προφυλάσσει, ο Διευθυντής που είναι ανεύθυνος, οι δάσκαλοι που δεν είναι ικανοί για τίποτα και…και… λαϊκά δικαστήρια.

Όλοι θα ζητήσουν την κεφαλή του Διευθυντή επί πίνακι.

Τότε όλοι, θα ξεχάσουν τις δημοκρατικές τους ευαισθησίες.

Γιατί;

Μα γιατί θα έχει κινδυνεύσει το παιδί τους.

Το πρόβλημα θάχει μπει μέσα στο ίδιο τους το σπίτι.

Ψείρες έχει κάποιο παιδί και οι κατηγορίες που ακούγονται είναι το κάτι άλλο.

Τόσο απλά.

Περισσεύει η υποκρισία!!!

Για να δούμε όμως τι λένε οι νόμοι;

Καταρχήν να πούμε ότι, δεν είναι η πρώτη φορά που παιδιά αλλοδαπών πηγαίνουν στα σχολεία.

Δεν ήρθαν χθες οι αλλοδαποί στη χώρα μας!!!!

Στα περισσότερα σχολεία της Ελλάδας, υπάρχουν παιδιά αλλοδαπών οικογενειών, παιδιά που κάθονται στα ίδια θρανία με όλα τα παιδιά, είτε είναι ελληνόπουλα, είτε όχι, χωρίς το παραμικρό πρόβλημα.

Στα σχολεία λειτουργούσαν και λειτουργούν οι λεγόμενες τάξεις υποδοχής, που σκοπό έχουν την εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας στους αλλοδαπούς μαθητές από όπου και εάν προέρχονται, ότι χρώμα και εάν έχουν όποια θρησκεία και αν πιστεύουν.

Μάλιστα, το 2010 με το νόμο 3879 (ΦΕΚ 163 Α), ορίστηκαν οι Ζώνες Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας (Ζ.Ε.Π.), στις οποίες εντάσσονται σχολικές μονάδες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (άρθρο 26) και αφορούν αλλοδαπούς μαθητές και μαθήτριες.

Κάθε χρόνο, διορίζονται αρκετοί αναπληρωτές εκπαιδευτικοί για τις ζώνες ΖΕΠ, διορισμοί που τα επιδοτούνται οικονομικά από την Ευρωπαϊκή Ένωση μέσω των προγραμμάτων ΕΣΠΑ.

Το 2014, η Βουλή των Ελλήνων ψήφισε τον Κώδικας Μετανάστευσης και Κοινωνικής Ένταξης (νόμος 4251, ΦΕΚ 80 Α), ο οποίος στο άρθρο 21 προβλέπει ότι:

«…Ανήλικοι πολίτες τρίτων χωρών, που διαμένουν στην ελληνική επικράτεια, υπάγονται στην υποχρεωτική σχολική φοίτηση, όπως και οι ημεδαποί. Οι ανήλικοι πολίτες τρίτων χωρών, που φοιτούν σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, έχουν, χωρίς περιορισμούς, πρόσβαση στις δραστηριότητες της σχολικής ή εκπαιδευτικής κοινότητας.

Για την εγγραφή ανήλικων πολιτών τρίτων χωρών στα ελληνικά σχολεία, όλων των βαθμίδων, απαιτούνται τα αντίστοιχα με τα προβλεπόμενα για τους ημεδαπούς δικαιολογητικά…..»

Ο ίδιος νόμος στο άρθρο 129 «Βασικές αρχές κοινωνικής ένταξης-Ολοκληρωμένο Πρόγραμμα Δράσης» προβλέπει ότι:

«1. Για την ένταξη των πολιτών τρίτων χωρών που διαμένουν νομίμως στη χώρα το Υπουργείο Εσωτερικών σε συνεργασία με τα καθ’ ύλην αρμόδια Υπουργεία και φορείς εφαρμόζει μία Στρατηγική που περιλαμβάνει ένα Ολοκληρωμένο Πρόγραμμα Δράσης. Η Εθνική Στρατηγική για την Ένταξη των πολιτών τρίτων χωρών και το Ολοκληρωμένο Πρόγραμμα Δράσης βασίζεται στις θεμελιώδεις αρχές:

 α) Απουσίας κάθε μορφής διάκρισης, βασισμένης σε κριτήρια που ορίζει το Ελληνικό Σύνταγμα.

 β) Σεβασμού των θεμελιωδών δικαιωμάτων των πολιτών τρίτων χωρών και προστασίας της πολιτιστικής ετερότητας.

 2. Το Ολοκληρωμένο Πρόγραμμα Δράσης διαρθρώνεται σε τομεακά προγράμματα που μεταξύ άλλων περιλαμβάνουν:

α) εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας, ιστορίας και πολιτισμού,

β) εκστρατείες ενημέρωσης των πολιτών τρίτων χωρών για θέματα υγείας, κοινωνικής ασφάλισης και εργασίας,

γ) ευαισθητοποίησης της κοινής γνώμης για θέματα ξενοφοβίας, εμπορίας ανθρώπων και παράνομης διακίνησης μεταναστών,

δ) εκπαίδευσης και ευαισθητοποίησης των εργαζομένων στο δημόσιο τομέα και την τοπική αυτοδιοίκηση για θέματα μετανάστευσης,

ε) διαπολιτισμική μεσολάβηση και

στ) ενίσχυση της συμμετοχής των πολιτών τρίτων χωρών σε συλλογικές δράσεις στα Συμβούλια Ένταξης Μεταναστών.»

Άρα λοιπόν, η νομοθεσία μας, προβλέπει ότι το κράτος θα αναλάβει δράσεις για την εκπαίδευση των παιδιών πολιτών τρίτων χωρών και για την εγγραφή των παιδιών αυτών, θα ισχύουν τα ίδια δικαιολογητικά που ισχύουν για όλα τα παιδιά.

Αλήθεια, είδατε κάποιες ή κάποια δράση από την πολιτεία;

Κάποια δράση από αυτές που βάσει νόμου, είναι υποχρεωμένη η πολιτεία του κ. Φίλη να αναλάβει;

Ρητορικό το ερώτημα και εξαιρετικά απλή η απάντηση.

Πάμε παρακάτω.

Κάθε χρόνο, από το καλοκαίρι ήδη αλλά και λίγες ημέρες πριν τον αγιασμό, το υπουργείο παιδείας εκδίδει εγκύκλιο-οδηγίες προς τα σχολεία για τη νέα σχολική χρονιά.

Η εγκύκλιος αυτή, δεν είναι τίποτα άλλο, από την υπενθύμιση των νόμων που ισχύουν για το ομαλό ξεκίνημα της σχολικής χρονιάς.

Μεταξύ άλλων η εγκύκλιος αυτή, υπενθυμίζει και τα δικαιολογητικά εγγραφής των παιδιών στα Νηπιαγωγεία και στα Δημοτικά.

Ανάμεσα σε αυτά, προφανώς υπάρχει και το πιστοποιητικό υγείας.

Δείτε για παράδειγμα, εφετινή (2016-17) εγκύκλιο:

http://www.minedu.gov.gr/eidiseis/21351-07-06-16-energeies-programmatismoy-tou-ekpaideftikoy-ergou-se-dimotika-kai-nipiagogeia

Για να το καταλάβουμε μια κι έξω.

Εάν ο Διευθυντής του σχολείου, εγγράψει μαθητή χωρίς πιστοποιητικό υγείας έχει πειθαρχική ευθύνη και ίσως και ποινική.

Οι νόμοι υπάρχουν για να εφαρμόζονται.

Αλλά ας το ξεπεράσουμε και αυτό.

Οι αντιδράσεις των γονιών στο Ωραιόκαστρο, στη Φιλιππιάδα και αλλού, έλαβαν χώρα την εβδομάδα 12-19 Σεπτεμβρίου, εβδομάδα του αγιασμού.

Εάν όλα ήταν καλά και τακτοποιημένα και οργανωμένα από την πολιτεία, τότε γιατί εκδόθηκε η Αριθμ. 152360/ΓΔ4 Κοινή Υπουργική Απόφαση από τον κ. Φίλη και τον κ. Χουλιαράκη, με ημερομηνία 23 Σεπτεμβρίου 2016 (ΦΕΚ 3049 Β), μετά από τις διαμαρτυρίες των γονιών;

Ποια άλλη μεγαλύτερη απόδειξη, ότι δεν υπήρξε καμία προετοιμασία, καμία οργάνωση εκ των προτέρων, παρά μόνο μετά τις αντιδράσεις των γονιών;

Η εν λόγω Υπουργική απόφαση, σχετική με τη δημιουργία Δομών ώστε να πάνε στα σχολεία, τα προσφυγόπουλα, πουθενά μα πουθενά δεν αναφέρει το πιστοποιητικό υγείας των παιδιών αυτών.

Και για του λόγου το αληθές, δείτε τη:

http://www.et.gr/idocs-nph/search/pdfViewerForm.html?args=5C7QrtC22wFHp_31M9ESQXdtvSoClrL8aHyK_kVuaY5p6k5uE6xNduJInJ48_97uHrMts-zFzeyCiBSQOpYnTy36MacmUFCx2ppFvBej56Mmc8Qdb8ZfRJqZnsIAdk8Lv_e6czmhEembNmZCMxLMtVkrmBg0YZwaVgHSVtJk5CVDTyGm4ETNFdNKnHCikoLP

Για να δούμε όμως και την πλευρά των γονιών του 5ου Δημοτικού Σχολείου Ωραιοκάστρου, που τόσο κατηγορήθηκαν.

Και πρώτα από όλα, αξίζει να επισκεφτείτε το blog του Σχολείου, προκειμένου να διαπιστώσετε ιδίοις όμμασι, ποιοι είναι αυτοί οι γονείς και εκπαιδευτικοί, που κατηγορούνται για «ρατσιστές».

http://blogs.sch.gr/5dimoraiok/

Ένα blog, μια προσπάθεια πραγματικά αξιοζήλευτη, που αποδεικνύει ότι καμία σχέση δεν έχουν, όλα όσα έχουν ακουστεί για αυτούς τους ανθρώπους (γονείς και εκπαιδευτικούς).

Και όχι μόνο αυτό.

Πιο πάνω είπαμε για τις ζώνες ΖΕΠ.

Την σχολική χρονιά 2015-16, στο συγκεκριμένο δημοτικό σχολείο, αλλά και σε άλλα της περιοχής,  λειτούργησε τμήμα ΖΕΠ, όπως προκύπτει από την ιστοσελίδα της Πρωτοβάθμιας Διεύθυνσης Δυτικής Θεσσαλονίκης.

http://dipe-v-thess.thess.sch.gr/index.php/p-y-s-p-e/synthesi-p-y-s-p-e-2/39-anakoinoseis-p-y-s-p-e/1090-topothetiseis-anapliroton-ekpaideftikon-kladou-pe70-stis-takseis-ypodoxis-z-e-p-2015-16

39 προσλήψεις έγιναν για 39 τμήματα ΖΕΠ σε Δημοτικά σχολεία της Δυτικής Θεσσαλονίκης.

Αλήθεια, ακούστηκε την περυσινή σχολική χρονιά 2015-16, η οποιαδήποτε αντίδραση από τους ίδιους γονείς που εφέτος έγιναν ρατσιστές, ξενοφοβικοί και δεν ξέρω κι εγώ τι άλλο;

Αλήθεια, ακούστηκε οποιαδήποτε σχολική χρονιά, η οποιαδήποτε αντίδραση από γονείς από οπουδήποτε στην Ελλάδα;

Γιατί εφέτος;

Τι άλλαξε;

Ασφαλώς και δεν μεταλλάχτηκαν οι γονείς.

Οι ίδιοι ήταν και πέρυσι και πρόπερσι και κάθε χρόνο.

Άρα;;;;;

Ας αφήσουν λοιπόν όλοι οι «ψευτοδημοκράτες» (ας μου επιτραπεί ο όρος) το ψέμα και την υποκρισία.

Ας αφήσουν λοιπόν όλοι οι «ψευτοδημοκράτες» τις κατηγορίες κατά των γονιών των παιδιών.

Ας αφήσουν λοιπόν όλοι οι «ψευτοδημοκράτες» τις ψηφοθηρικές και προπαγανδιστικές κραυγές και ας σκύψουν πάνω στο πρόβλημα προκειμένου τα παιδιά που φιλοξενούμε στη χώρα μας να πάνε σχολείο ομαλά και να ενσωματωθούν τόσο στο ελληνικό σχολείο όσο και στην ελληνική κοινωνία.

Ας αποδεχτούμε ότι οι άνθρωποι αυτοί ή τουλάχιστον οι περισσότεροι εξ αυτών, θα μείνουν για πάντα στη χώρα μας.

Κύριε υπουργέ παιδείας, κύριε Φίλη, μην χρησιμοποιείτε τα παιδιά των προσφύγων για τους κομματικούς σας σκοπούς, για τον διχασμό της ελληνικής κοινωνίας.