ΗΜΕΡΙΔΑ ΤΟΥ ΣΑΤΑ ΜΕ ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ ΑΠΟ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΣυναίνεση για τα ταξί
Καταστροφή: Με μια μόνο λέξη χαρακτήρισε ο Πρόεδρος των Ιρλανδών ταξιτζήδων την πλήρη απελευθέρωση του επαγγέλματος.
Ο κ. Τζον Άσερ, Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Οδηγών Ταξί Ιρλανδίας ήταν ένας από τους προσκεκλημένους του ΣΑΤΑ στην χθεσινή Ημερίδα με σκοπό την ενημέρωση των μελών του και της κοινής γνώμης σχετικά με τα ισχύοντα σε άλλες ευρωπαϊκές – και όχι μόνο – χώρες.
Με οικοδεσπότες τον Πρόεδρο του ΣΑΤΑ Θύμιο Λυμπερόπουλο και το σύνολο των μελών του Δ.Σ. του Σωματείου, οι ξένοι προσκεκλημένοι κατέθεσαν την εμπειρία τους και ανέπτυξαν τις λύσεις που εφαρμόζονται στις χώρες τους.
Εκτός από τον κ. Άσερ, στην Ημερίδα έλαβαν μέρος ο Μαριάνο Σάντζεζ Λόπεζ, Πρόεδρος της Συνομοσπονδίας Οδηγών Ταξί της Μαδρίτης, ο Μίκαελ Μύλλερ, αντιπρόεδρος της γερμανικής Συνομοσπονδίας, η Μεριλίν Ζουαγιέκ, γενική γραμματέας της γαλλικής Εθνικής Συνομοσπονδίας και ο Γιλμάζ Ουγκιούρ, Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Οδηγών Ταξί της Κωνσταντινούπολης.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσίασε η ομιλία του αντιπροέδρου του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων και αναπληρωτή καθηγητή του Πολυτεχνείου Μαθιού Καρλαύτη, ο οποίος έδωσε ενδιαφέροντα στοιχεία, ενώ το «παρών» έδωσε και ο Πρόεδρος της Γενικής Συνομοσπονδίας Επαγγελματιών Βιοτεχνών Εμπόρων Ελλάδος Δημήτρη Ασημακόπουλου, που έχει από καιρό αναγνωρίσει τα δίκαια αιτήματα των ταξιτζήδων.
Μάλιστα, ο κ. Ασημακόπουλος εμφανίστηκε βέβαιος ότι τελικά τα πληθυσμιακά κριτήρια θα μπουν, παρατηρώντας ότι το πρόβλημα στη χώρα είναι η έλλειψη κοινής λογικής και καταφεύγοντας σε ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα: «Αν δίνονταν άδειες αλιείας σε όλους, τι θα συνέβαινε στο θαλάσσιο περιβάλλον;».
Από την πλευρά του, ο πρώην υπουργός και καθηγητής Πανεπιστημίου Προκόπης Παυλόπουλος, αφού ξεκαθάρισε ότι παρίσταται με την επιστημονική του ιδιότητα – η Νέα Δημοκρατία εκπροσωπήθηκε από τον αρμόδιο τομεάρχη, βουλευτή Μιχάλη Παπαδόπουλο – έδωσε τις αναγκαίες διευκρινίσεις σχετικά με την σκόπιμη σύγχυση που δημιουργήθηκε μετά την απόφαση του ΣτΕ για τα φορτηγά δημόσιας χρήσης, αναλύοντας τις διαφορές ανάμεσα στα άρθρα 5 και 25 του Συντάγματος, διερωτώμενος για ποιο λόγο το προεδρικό διάταγμα δεν πηγαίνει έστω και τώρα στο ΣτΕ για να λήξει η υπόθεση.
Παρών και ο περιφερειάρχης Γιάννης Σγουρός, που επαναβεβαίωσε όσα συμφωνήθηκαν στις 4 του περασμένου Αυγούστου, ξεκαθαρίζοντας ότι τόσο ο ίδιος όσο και το σύνολο των 13 περιφερειαρχών, δεν πρόκειται να εκδώσουν νέες άδειες αν δεν υπάρξει νόμος μετά από διαβούλευση.
Ιδιαίτερη αίσθηση έκανε η παρουσία της βουλευτού του ΠΑΣΟΚ Τόνιας Αντωνίου, που στην Ημερίδα, όπως είπε, δεν πήγε ως εκπρόσωπος του κόμματός της, αλλά ως βουλευτής, προκειμένου να ακούσει και να ενημερωθεί.
Η κ. Αντωνίου, αφού υπογράμμισε ότι καμιά μεταρρύθμιση δεν πρόκειται να επιτύχει αν έχει απέναντί της τον λαό, δεν δίστασε να πει πως «θέλω η κυβέρνησή μου να είναι αξιόπιστη. Την στιγμή που μιλά με μια επαγγελματική τάξη για μεγάλο διάστημα, πώς γίνεται να έρχεται άλλος υπουργός και να αλλάζει την απόφαση».
Αποκάλυψε μάλιστα πως όσες φορές εκλήθη στη Βουλή ο κ. Ραγκούσης, δεν είπε ποτέ γιατί πήρε αυτήν την πρωτοβουλία.
Η κ. Αντωνίου σημείωσε πως όλα τα κόμματα συμφωνούν στη βάση της παλαιάς συμφωνίας και πρόσθεσε με νόημα πως «τα συμφέροντα καιροφυλακτούν».
Στην Ημερίδα, το ΚΚΕ εκπροσωπήθηκε από τον κ. Λάφη, ο ΛΑΟΣ από τον βουλευτή Λάρισας Αστέριο Ροντούλη και ο ΣΥΡΙΖΑ από τον βουλευτή Ηρακλείου Μιχάλη Κριτσωτάκη.
Όλοι οι ομιλητές έδωσαν ιδιαίτερη έμφαση τόσο στο ζήτημα του δημοσίου συμφέροντος – καθώς τα ταξί μεταφέρουν ανθρώπους και όχι εμπορεύματα – αλλά και στην ανάγκη προστασίας του περιβάλλοντος από τον κίνδυνο να εμφανιστεί ξαφνικά τρομερή αύξηση του αριθμού των ταξί στις ήδη επιβαρυμένες πόλεις.
Ο ΣΑΤΑ θα δώσει στη δημοσιότητα τις ομιλίες των ξένων επισκεπτών, ενώ υπεγράφη μαζί τους μνημόνιο συνεργασίας.
Πάντως, παρά το γεγονός ότι όλα τα κόμματα συμφωνούν στο θέμα των ταξιτζήδων, αυτή η συναίνεση περνά απαρατήρητη…