Τραγική κατάσταση σε όλα τα μέτωπαΔεν πάμε καλά ούτε μέσα, ούτε έξω!
Οι σκηνές που εκτυλίχθηκαν χθες στο λιμάνι του Πειραιά, με τα επεισόδια που ξέσπασαν όταν οι ιδιοκτήτες φορτηγών προσπάθησαν να εμποδίσουν την είσοδο φορτηγών με εμπορεύματα στα πλοία, οι ελλείψεις και η ασφυξία στην αγορά, καθώς και οι επερχόμενες κινητοποιήσεις των άλλων υπό «απελευθέρωση» κλάδων καταδεικνύουν ότι η βιαστική εφαρμογή των όρων του Μνημονίου οδηγεί στην ακύρωσή του και στο εντελώς αντίθετο προς το επιδιωκόμενο αποτέλεσμα της δημιουργίας εσόδων.
Ο υπουργός Μεταφορών ανταποκρίθηκε μεν στο αίτημα των απεργών να δεσμευτεί με γραπτό του κείμενο – όπου γίνεται αναφορά σε όλα τα φλέγοντα ζητήματα – αλλά οι μεταφορείς επιμένουν πως οι «δεσμεύσεις», αν και γραπτές, πλέον, αποτελούν εμπαιγμό του κλάδου τους και ουδεμία σχέση έχουν με όσα είχαν συζητηθεί πριν αρχίσουν οι μεγάλες πιέσεις της τρόικας.
Πρόκειται για σοβαρό αδιέξοδο που εξανεμίζει κάθε προοπτική για είσπραξη εσόδων. Η κυβέρνηση είναι σαφές ότι θέλει να αποφύγει την μετωπική σύγκρουση, ουσιαστικά λαμβάνοντας υπόψη την εκρηκτική κατάσταση στην κοινωνία γενικότερα.
Αλλά, όπως είπε ξεκάθαρα χθες βράδυ στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του Alter και τον Ν. Χατζηνικολάου ο υπουργός Μεταφορών κ. Δ. Ρέππας «αν αυτή η κατάσταση συνεχιστεί, υπάρχουν και άλλα εργαλεία στα οποία η κυβέρνηση μπορεί να καταφύγει» - επιτρέποντας στις εταιρίες να αναλάβουν τις μεταφορές.
Κι’ αν μέσα δεν πάμε καλά, έξω πάμε χειρότερα. Μια μέρα μετά την εκ μέρους του Τούρκου Προέδρου διακήρυξη από του βήματος του ΟΗΕ ότι Ελλάδα και Τουρκία «έχουν κοινά δικαιώματα στο Αιγαίο», χθες – πάντα στη Ν. Υόρκη – και ενώ ο κ. Παπανδρέου υπέγραφε αραβικά μνημόνια, μια αραβική χώρα, η Συρία αναγνώριζε τα Σκόπια με το όνομα «Μακεδονία».
Ουσιαστικά πίσω από την πλάτη του κ. Παπανδρέου και ενώ εδώ και μέρες η κυβέρνηση κάνει το παν για να προβάλει επικοινωνιακά τις σημαντικές επαφές του πρωθυπουργού στη Ν. Υόρκη και τα εύσημα εκ μέρους του Προέδρου Ομπάμα, χάθηκε άλλη μια διπλωματική μάχη.