Είναι πορεία σύγκρουσης ή συμπόρευσης;
Ερώτημα που έχει τεθεί 100 χρόνια πριν.
Η πραγματικότητα είναι ότι εδώ και 30 χρόνια η επιστήμη έχει εισβάλλει για καλά στην ζωή των ανθρώπων.
Η εισβολή αυτή έγινε στο επίπεδο της διανόησης αλλά και στο επίπεδο των Εφαρμογών.
Ο πολύς κόσμος δεν αντιλαμβάνεται τις επιστημονικές αρχές και αξιώματα αλλά απλά χειρίζεται μηχανές και εφαρμόζει οδηγίες.
Για τον κόσμο αυτό η Επιστήμη παραμένει ένα είδος μαγείας με απροσδιόριστες δυνατότητες.
Για άλλους ανθρώπους πάλι όπου μελετάνε τις αρχές και τις μεθόδους της, η Επιστήμη ειδικά τις σημερινές ημέρες αποτελεί την μοναδική οδό προς τη αληθή γνώση και κοινωνική πραγματικότητα.
Σήμερα όμως ειδικά όπου σημειώνεται η αναζήτηση ηθικών αξιών - Ανθρωπίνων επικοινωνιών - Αυτογνωσίας – αυτοσεβασμού, γενικά αξιών και νοήματος στη ζωή ενδυναμώνεται η σχέση μεταξύ επιστήμης και θρησκείας καθιστώντας αυτή στενότερη.
Η επιστήμη όπως και η θρησκεία με βαθύ και ουσιαστικό τρόπο συνδέονται με τον Παράγοντα ΠΙΣΤΗ.
Βέβαια η πίστη και η θρησκεία αποτελούν έλεγχο πραγμάτων και δρώμενων.
Η πίστη όμως είναι απαραίτητη τόσο για την επιστήμη όσο και τη θρησκεία.
Οι επιστήμονες θεωρούν σήμερα ότι οποιαδήποτε θεώρηση του κόσμου προϋποθέτει πίστη πίσω από την οποία θα αναπτυχθεί μία εσωτερική λογική.
Η πίστη είναι πηγή κάθε γνώσης και στήριγμα της ζωής συνολικά
Η αλήθεια είναι κάτι που μπορεί να γίνει αντιληπτό μόνο πιστεύοντας σε αυτήν.
Οι διάφοροι επιστήμονες δεν χρησιμοποιούν το ρήμα «πιστεύω» όπως κάνουν οι θρησκευόμενοι άνθρωποι.
ΟΙ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΕΣ ΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥΣ
ΩΣΤΟΣΟ ΦΑΙΝΟΝΤΑΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ
ΔΙΑΚΗΡΥΞΕΙΣ ΠΙΣΤΕΩΣ
Ο Γερμανός νομπελίστας φυσικός Μαξ Πλανκ λέει ότι οι δρόμοι επιστήμης και θρησκείας προχωρούν παράλληλα και συναντώνται στο αχανές άπειρο δηλαδή στον ΘΕΟ,
Χριστιανισμός και επιστήμη έχουν γίνει σήμερα σύντροφοι στις δυσκολίες και τα προβλήματα κάτω από την πίεση της οικολογικής αλλά και υπαρξιακής κρίσης, που μαστίζει την ανθρωπότητα.
Η συντροφικότητα αυτή αναζητά διέξοδα στα κρίσιμα σημερινά αδιέξοδα.
Τελειώνοντας αναφέρεται ο Πλατωνικός αφορισμός.
Πλάτωνας
ΠΑΣΑ ΕΠΙΣΤΗΜΗ – ΧΩΡΙΖΟΜΕΝΗ ΑΡΕΤΗΣ
ΠΑΝΟΥΡΓΙΑ ΚΑΙ ΟΥ ΣΟΦΙΑ ΦΑΙΝΕΤΑΙ
Ο Einstein επίσης είπε
Η ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΧΩΡΙΣ
ΤΗ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΧΩΛΑΙΝΕΙ
Παραδείγματα μεγάλων ανδρών – Σχέση επιστήμης και θρησκείας
ΚΟΠΕΡΝΙΚΟΣ κληρικός.
ΝΕΥΤΩΝ βαθύτατα πιστός.
ΠΑΣΤΕΡ αρχίζει όλα τα συγγράμματά του με προσευχές προς το Θεό.
ΓΕΡΟΥΛΑΝΟΣ διάσημος Έλλην γιατρός βαθύτατα θρησκευόμενος.
ΔΑΪΚΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ Καθηγητής Ιατρικής.
Η επιστημονική λοιπόν γνώση δεν αποτελεί λόγο για την άρνηση ύπαρξης του Θεού.
Σήμερα δεν πρέπει επίσης να ξεχνάμε ότι ο άνθρωπος έχει ανάγκη να ακούσει τον λόγο του Θεού σε μία γλώσσα που καταλαβαίνει.
Διεθνής γλώσσα χωρίς σύνολο
(εθνικό ή άλλα) είναι εκείνη
η γλώσσα της επιστήμης
Συμπερασματικά λοιπόν :
Τα δύο κορυφαία μεγέθη στη ζωή των ανθρώπων ΠΙΣΤΗ και ΕΠΙΣΤΗΜΗ όχι μόνον δεν συγκρούονται για το καλό της ανθρωπότητας αλληλοσυμπληρώνονται η μία με την άλλη ειδικά στις μέρες μας.
Στις σημερινές ημέρες όπου τα προβλήματα των ανθρώπων είναι πολύπλευρα και χρήζουν αντίστοιχης αντιμετώπισης και η ανθρωπότητα βρίσκεται πλέον αν θέλει να επιζήσει στη φάση τα σύνθεσης ιδεών συνδιαλλαγής πνευματικής αλληλοκατανόησης και ότι στη φάση της στείρας αντιπαράθεσης και διαίρεσης η σχέση πίστης και επιστήμης ισχυροποιείται.
Σήμερα προσβλέπουμε όλοι σε ένα καλύτερο μέλλον του πλανήτη μας, του σύμπαντος και όχι σε ψευδοσυμφεροντολογικές επιδιώξεις μεμονωμένων δημόσιων προσώπων και πολιτικών ανδρών.
Στις παλαιότερες εποχές υπήρχε η αντίληψη ότι κάθε επίτευγμα στον τομέα της Επιστήμης χαρακτηριζότανε από άκρα αντικειμενικότητα, σε αντίθεση με την περιοχή της θρησκείας όπου υπεισέρχονται υποκειμενικοί παράγοντες.
Σήμερα έχουμε πλέον καταλήξει ότι η αλήθεια και η γνώση είναι ανεξάρτητα από το πρόσωπο του κάθε ερευνητή. Έτσι οι επιστημονικές γνώσεις και μέθοδοι συνδέονται μεταξύ με την πίστη και διακρίνει ειδικά τον λαό της Ελλάδας. Σήμερα λοιπόν Επιστήμη και Χριστιανισμός συνεργάζονται αρμονικά προσφέροντας τον ρόλο τους σαν «υπηρέτες» - «διάκονοι» στην ανθρωπότητα.
ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΕΧΟΥΝ ΓΙΝΕΙ
ΣΥΝΤΡΟΦΟΣ ΣΤΙΣ ΣΗΜΕΡΙΝΕΣ ΕΠΟΧΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ
ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΗΣ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΡΙΣΗΣ, ΤΗΣ ΚΡΙΣΗΣ ΑΞΙΩΝ
ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΠΑΝΔΗΜΙΩΝ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ
ΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ
ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΕΙΔΟΥΣ