Πέμπτη
21 Μαρτίου 2019
Ημερήσια ηλεκτρονική εφημερίδα, Αρ. φύλλου 3105RSS FEED
Η Ιστορία μίας Επερχόμενης Καταστροφής
Γράφει ο
Βασίλης Κυρατζόπουλος

Στις 30/1/2019 στην Αθήνα, στο Πνευματικό Κέντρο Κωνσταντινουπολιτών (Δημ. Σούτσου 46, Αμπελόκηποι), διεξήχθη ημερίδα με θέμα "Το Μέλλον της Παιδείας στην Πόλη". Οργανωτές της ημερίδας ήταν οι Σύνδεσμοι των Αποφοίτων των Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων της Κωνσταντινούποληςμ που εδρεύουν στην Αθήνα. Τη συνεδρία διεύθυνε ο δημοσιογράφος Μανώλης Κωστίδης. Ομιλητές ήταν οι: Έρση Αμπατζή Κάλφογλου, Σταύρος Γιωλτζόγλου, Γιάννης Δεμιρτζόγλου, Βασίλης Κυρατζόπουλος, Νικόλαος Ουζούνογλου, Βασιλική Πετρίδη και Γιάννης Σκαρλάτος. Επίσης πριν τις παρουσιάσεις απηύθυναν σύντομο χαιρετισμό οι πρόεδροι των συμμετεχόντων συλλόγων. Αξιοσημείωτη ήταν η απουσία των: Σκαρλάτου, Δεμιρτζόγλου και Αμπατζή, όλοι μόνιμοι κάτοικοι Κωνσταντινούπολης, οι οποίοι διαβίβασαν κείμενα που διαβάστηκαν από τους εκπρόσωπούς τους.

Την ημερίδα τίμησε και ο Κωνσταντινουπολίτης Υπουργός Παιδείας Κωνσταντίνος Γαβρόγλου, ο οποίος στην έναρξη όταν του ζητήθηκε να απευθύνει έναν σύντομο χαιρετισμό, επιφυλάχτηκε να διατυπώσει τις θέσεις του στο τέλος της ημερίδας. Έτσι τέλος των παρουσιάσεων, ξεκινώντας την εικοσάλεπτη ομιλία του τόνισε ότι απευθύνεται στην ομήγυρή του ως Υπουργός της κυβέρνησης που στηρίζεται από τον ΣΥΡΙΖΑ (Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς) και όχι ως Κωνσταντινουπολίτης. Και εμείς στο παρόν κείμενο θα τον αντιμετωπίσουμε μ' αυτή την ιδιότητα.

Οι θέσεις του Υπουργού Παιδείας

Ο Υπουργός ξεκινώντας την ομιλία του τόνισε: "Δημοκρατικά έχει ληφθεί η απόφαση να εφαρμοστεί το σχέδιο `σχολείο και βαθμίδα` στα τρία σχολεία της Κωνσταντινούπολης, με την προϋπόθεση να μην κλείσει κανένα σχολείο και να μην απολυθεί κανένας εκπαιδευτικός"... Δικαιολογώντας την θέση του τόνισε "για να κοινωνικοποιηθούν οι μαθητές κάθε τάξη πρέπει να είναι μεγαλύτερη των δεκαπέντε μαθητών" ...

Έτσι ο Υπουργός σε προτάσεις σαράντα λέξεων υπέπεσε σε δύο ατοπήματα, δύο ανακρίβειες και μια προσβολή κατά των περισσοτέρων παρευρισκομένων στην αίθουσα. Πράγμα που δεν συγχωρείται στον κατ' εξουσία υπεύθυνο εκπαιδευτικών ζητημάτων της Ελλάδας. Ας αναλύσουμε ένα - ένα τα παραπτώματά του:

1) Σήμερα στην Κωνσταντινούπολη λειτουργούν πέντε σχολεία και όχι τρία [κοίτα πίνακα με κίτρινη σκίαση στο Α/Α], άρα ο Υπουργός ή ψεύδεται ή δεν γνωρίζει τον ακριβή αριθμό των εν λειτουργία σχολείων στην Κωνσταντινούπολη...

Με την εφαρμογή της πρότασης "σχολείο ανά βαθμίδα", άμεσα θα κλείσουν τα Α'/βάθμια σχολεία της Πριγκήπου και της Βλάγκας (που στεγάζεται σε πανέμορφο κτιριακό συγκρότημα)...

2) Το σχέδιο "σχολείο και βαθμίδα", ήταν μία αυθαίρετα υποβαλλόμενη πρόταση, από το 2016, από τον Μορφωτικό Ακόλουθο του Ελληνικού Προξενείου Κωνσταντινούπολης, Σταύρο Γιωλτζόγλου, υπό τον μανδύα "Εκπαιδευτική Μεταρρύθμιση"[1]. Τότε ο κατ' εξοχήν επίσημος θεσμός της Κωνσταντινούπολης, ΣΥΡΚΙ (Σύνδεσμος Υποστήριξης Κοινοτικών Ιδρυμάτων) που εξετάζει τα τεχνικά ζητήματα που αφορούν την Ομογένεια, είχε απορρίψει παμψηφεί το εν λόγω σχέδιο. Εν συνεχεία ο Γιωλτζόγλου, προσπαθεί να δημιουργήσει άτυπους θεσμούς, απαρτιζόμενους από τους "υφισταμένους" του εκπαιδευτικούς που εργάζονται στην Κωνσταντινούπολη, ούτως ώστε να εγκριθεί το "σχέδιό του". Κατόπιν των συνεχών αρνητικών απαντήσεων που εισέπραξε, το θέμα μεταφέρεται στο τραπέζι του Υπουργού. Η πρόταση απερρίφθη πάλι σε ευρεία σύσκεψη που διεξάχθηκε στο Υπουργείο Παιδείας της Ελλάδας. Είναι άξια απορροίας η "δημοκρατική απόφαση" που προανέφερε ο Υπουργός... Βέβαια είναι μία πρακτική του ΣΥΡΙΖΑ, όταν οι πλατιές μάζες φωνάζουν "ΟΧΙ" για τα εθνικά θέματα, τα στελέχη του να αντιλαμβάνονται "ΝΑΙ" (όπως στο δημοψήφισμα τις 5/7/2015 και το εν εξελίξει θέμα του "Μακεδονικού").

3) Από την μία όλες οι πλευρές προσπαθούν να επιλύσουν το ζήτημα υπερκάλυψη των εκπαιδευτικών στόχων εντός ανομοιογενών τάξεων[2], από την άλλη ο Υπουργός βάζει τους πάντες στην ίδια τάξη στο βωμό της " κοινωνικοποίησης", θυσιάζοντας την "μόρφωση" και την "γνώση". Ήδη στην ομιλία του είχε τονίσει: "... όλα αυτά έρχονται εκ των υστέρων, αυτά που μας μένουν είναι οι φιλίες και οι ευχάριστες στιγμές που ζούμε στα σχολεία...". Ξεχνώντας ότι απευθύνεται σε μαθητές που ζουν σε διαφορετικό περιβάλλον και εκπαιδεύονται σε σχολεία με διαφορετικές αρχές. Άρα η μοναδική ευκαιρία να αποκτήσουν τα κατάλληλα μέσα για να ανταπεξέλθουν στις εκάστοτε απαιτήσεις της Τουρκικής αγοράς και παράλληλα να συνεχίσουν το έργο των προγόνων τους, είναι η απόκτηση μόρφωσης και γνώσης στα σχολεία, που αδυνατούν να αποκτήσουν σε περιβάλλον αραβόφωνο ή μεικτών γάμων...

Βέβαια προσβάλλει όλους τους Κωνσταντινουπολίτες που σπούδασαν στα σχολεία μετά το 1975, που στα 14 ανοικτά σχολεία της περιόδου εκείνης (κοίτα πίνακα) σε ελάχιστες περιπτώσεις όλες οι τάξεις είχαν περισσότερους από 15 μαθητές. Άρα ως προς τον Υπουργό, όλοι οι απόφοιτοι μετά το 1981 δεν έχουν "κοινωνικοποιηθεί" ...

4) Είναι γνωστό ότι εάν εφαρμοστεί το σχέδιο "βαθμίδα ανά σχολείο", λόγω των αποστάσεων αλλά και των υπόλοιπων προβλημάτων των οποίων εκκρεμεί η επίλυση, θα σημειωθούν φυγόκεντρες τάσεις μαθητών σε ξενόγλωσσα αλλά και σε δημόσια τουρκόφωνα σχολεία. Όταν εδώ και πολλά χρόνια στη γενέτειρά μας καταβάλλονται υπεράνθρωπες προσπάθειες να σπουδάσουν στα Ελληνικά Μειονοτικά Σχολεία όλα τα παιδιά που δικαιούνται, έρχεται πρόταση αποθάρρυνσης των εν λόγω προσπαθειών.

Στην παρουσίασή του ο Γιωλτζόγλου τόνισε ειδικά ότι "Όποιος δεν ομιλεί Ελληνικά, δεν είναι Έλληνας". Παράλληλα με την πρόταση "σχολείο ανά βαθμίδα", που όπως προαναφέρθηκε θα μειώσει αισθητά τον αριθμό των Ρωμιών μαθητών που θα μάθουν την Ελληνική γλώσσα, μας δημιουργείται η σκέψη ότι το Ελλαδικό κράτος προσπαθεί να απεγκλωβιστεί από τα "Ομογενειακά προβλήματα" της Κωνσταντινούπολης. Ήδη μας τρομάζουν οι δημοσιοποιήσεις των επισκέψεων των υψηλά ισταμένων του ΣΥΡΙΖΑ, που πραγματοποιήθηκαν αρχές Φεβρουαρίου, όταν στο παρελθόν οι αντίστοιχες συναντήσεις υλοποιούνταν μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας...

Εδώ ειδικά πρέπει να τονίσουμε ότι μετά την υπογραφή της Ελληνοτουρκικής Συνθήκης Φιλίας (30/10/1930)[3], ο Ελ. Βενιζέλος θα επισκεφθεί την Τουρκική Δημοκρατία (25/9/1933 - 6/10/1933) και στις 29/9/1933 θα παραβρεθεί σε γεύμα στην Ιερά Θεολογική Σχολή της Χάλκης. Από εκεί θα αναχωρήσει προς τη Γιάλοβα[4], ως φιλοξενούμενος του Κεμάλ για μία εβδομάδα. Ακριβώς εννέα μήνες μετά η Τουρκική Βουλή θα ψηφίσει τον ρατσιστικό Ν.2510-14/6/1934 περί "εποικισμού και εγκατάστασης", με τον οποίο περιορίζονται τα δικαιώματα των Ελλήνων υπηκόων, που είχαν παραχωρηθεί με την Συνθήκη Φιλίας...

5) Στην περίπτωση εφαρμογής του σχεδίου "σχολείο ανά βαθμίδα", ως αποτέλεσμα των φυγόκεντρων τάσεων και της ομογενειακής απαίτησης δημιουργίας τμημάτων κατάρτισης, θα καταλήξουμε να έχουμε τάξεις μικρότερες των 15 μαθητών στην Β'/βάθμια εκπαίδευση, όπου θα κατασταλάξουμε στην επαίσχυντη πρόταση να παραμείνει ανοικτό μόνο ένα σχολείο... Αυτή είναι η βούληση του Υπουργού;

6) Όσον αφορά την επίλυση του προβλήματος των αποστάσεων, ο Γιωλτζόγλου σε πηγαδάκι που είχε δημιουργηθεί κατά την έξοδο από την ημερίδα, δήλωσε: "είμαι πρόθυμος να ανοίξω προσχολικά και Α/βάθμια σχολεία, όμως δείξτε μου πού θα τα κάνω". Λοιπόν σας υποδεικνύουμε 57 περιπτώσεις, που καλύπτουν και στρατηγικά σημεία, ούτως ώστε να προσέλθουν όσο το δυνατόν περισσότεροι μαθητές από όλη την πυκνοκατοικημένη Κωνσταντινούπολη. Τώρα εάν έχουν απολεσθεί τα εν λόγω σχολικά συγκροτήματα και αδυνατούσαν οι εν τη Κωνσταντινούπολη αρχές να τα διαφυλάξουν από πάσα πλευρά προερχόμενη οικειοποίηση, πώς μπορούμε να εμπιστευθούμε και να εφαρμόσουμε ένα σχέδιο που αφορά το μέλλον των αγέννητων παιδιών μας, όταν οι αρχές είναι ανίκανες να προστατέψουν ένα ολόκληρο νομικά κατοχυρωμένο συγκρότημα; ...

7) Τέλος χρησιμοποιώντας και το "εθνικιστικό χαρτί" μας δήλωσαν ότι προσπαθούν να μετριάσουν το Μουσουλμανικό ζήτημα της Θράκης, όταν εκτός των 120.000 γηγενών Μουσουλμάνων Ελληνικής υπηκοότητας της Δυτικής Θράκης, στην Ελλάδα τα τελευταία δέκα χρόνια έχουν διασκορπιστεί επιπλέον των 500.000 Μουσουλμάνων[5], που δεν γνωρίζουμε "από που κρατά η σκούφια τους" ...

Κλείνοντας

Ίσως πολλοί αναγνώστες θα μας κατηγορήσουν, ότι καταστροφολογούμε. Τους παραπέμπουμε να αναζητήσουν τα αναγνωρισμένα από το Ελληνικό κράτος σχολικά συγκροτήματα που έσφυζαν από ζωή και Ελληνικό πνεύμα στο Χαρτούμ του Σουδάν, στη Βυρηττό του Λιβάνου και στην Τρίπολη της Λιβύης... χωρίς να αναφερθούμε και στα δεκάδες σχολικά συγκροτήματα των Ελληνικών κοινοτήτων της καθ' ημάς Ανατολής, που δεν τα είχε αναγνωρίσει το Ελλαδικό κράτος...

βκ


 

Σημειώσεις:

[1] Κοίτα άρθρα Β. Κυρατζόπουλου,

  • "Η Ομογενειακή Εκπαίδευση στο Τραπέζι του Υπ. Παιδείας της Ελλάδας", http://elzoni.gr/html/ent/173/ent.86173.asp και http://www.antibaro.gr/article/19165
  • "Το Μέλλον της Εκπαίδευσης σε Κωνσταντινούπολη και Ίμβρο", μηνιαία εφημερίδα «Ο Πολίτης», αρ. φύλλου 616, Αύγουστος 2018, όπως στις ιστοσελίδες http://www.antibaro.gr/article/19825 http://www.anixneuseis.gr/?p=193443 .

[2] Κοίτα τμήμα "2) Προέλευση του μαθητικού πληθυσμού" του άρθρου "Το Μέλλον της Εκπαίδευσης σε Κωνσταντινούπολη και Ίμβρο".

[3] Στις 30/10/1930 στην Άγκυρα υπογράφεται η "Ελληνοτουρκική Συνθήκη Φιλίας, Ουδετερότητας, Διαλλαγής και Διαιτησίας" και Πρωτόκολλο "Περιορισμού των Ναυτικών Εξοπλισμών" (Ν.4917 - ΦΕΚ Α' 96- 15/4/1931).

[4] Γιάλοβα: Πόλη στα παράλια της Βηθυνίας της Προποντίδας, όπου ο Κεμάλ διέθετε την κατοικία όπου έζησε το μεγαλύτερο μέρος του βίου του μετά το 1923 και από όπου κυβέρνησε την χώρα.

[5] Κοίτα "PEW RESERCH CENTER",

http://www.pewforum.org/2017/11/29/europes-growing-muslim-population/

 


Κατάσταση Σχολικών Συγκροτημάτων 2010 και 2018

Α/Α

Σχολεία

Βαθμίδα

Περιοχή

Κατ/ση 2010

Έτος Παύσης

Τουρκικά

Ελληνικά

1

Zapyon Rum İlköğretim Okulu ve Lisesi

ΖΑΠΠΕΙΟ *

Πρ. Σχ., Α'/Βάθμια, Β'/Βάθμια

Πέρα

Λ

 

2

Zoğrafyon Rum Erkek Lisesi

ΖΩΓΡΑΦΕΙΟ *

Β'/Βάθμιο

Πέρα

Λ

 

3

Fener Rum Erkek Lisesi

ΠΜτΓΣ*

Β'/Βάθμιο

Φανάρι

Λ

 

4

Langa Rum İlköğretim Okulu

ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΒΛΑΓΚΑΣ*

Α'/Βάθμιο

Βλάκγα (Φανάρι)

Λ

 

5

Maraşlı Rum İlköğretim Okulu

ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΡΑΣΛΕΙΟ

Α'/Βάθμιο

Φανάρι

Λ

 

6

Karaköy Rum Ana ve İlköğretim Okulu

ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΓΑΛΑΤΑ**

Πρ. Σχ. Α'/Βάθμιο

Γαλατά

Λ

 

7

Arnavutköy Karma Rum İlköğretim Okulu

ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΕΓΑ ΡΕΥΜΑ

Α'/Βάθμιο

Μέγα Ρεύμα

Λ

 

8

Kadıköy Rum İlköğretim Okulu

ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΧΑΛΚΗΔΟΝΑΣ

Α'/Βάθμιο

Χαλκηδόνα

Λ

 

9

Büyükada Rum İlköğretim Okulu

ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΡΙΓΚΗΠΟΥ *

Α'/Βάθμιο

Ν. Πρίγκηπος

Λ

 

10

Heybeliada Rum Lisesi

ΘΕΟΛΟΓΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΧΑΛΚΗΣ

Β'/Βάθμιο Γ'/Βάθμιο

Ν. Χάλκη

ΑΑ            Π

1984        1971

11

Merkez Rum İlköğretim Okulu ve Lisesi

ΚΕΝΤΡΙΚΟ ΠΑΡΘΕΝΑΓΩΓΕΙΟ, ΔΗΜΟΤΙΚΟ & ΓΥΜΝΑΣΙΟ

Β'/Βάθμιο

Πέρα

ΑΑ

1998

12

Fener Yoakimyon Rum Kız Lisesi

ΙΩΑΚΕΙΜΙΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ & ΓΥΜΝΑΣΙΟ

Α'/Βάθμιο Β'/Βάθμιο

Φανάρι

ΑΑ

1961    1998

13

Ayakostantin Rum İlköğretim Okulu

ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΓ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ

Α'/Βάθμιο

Πέρα

ΑΑ

1989

14

Kurtuluş Rum İlköğretim Okulu

ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΓ. ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ, ΤΑΤΑΟΥΛΩΝ

Α'/Βάθμιο

Ταταύλα

ΑΑ

2003

15

Feriköy Rum İlköğretim Okulu

ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΦΕΡΊΚΙΟΪ

Α'/Βάθμιο

Φερίκιοϊ

ΑΑ

2003

16

Bakırköy Rum İlköğretim Okulu

ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΚΡΟΧΩΡΙΟΥ

Α'/Βάθμιο

Μακρυχώρι

ΑΑ

2003

17

Yeşilköy Rum İlköğretim Okulu

ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΓ.ΣΤΕΦΑΝΟΥ

Α'/Βάθμιο

Αγ. Στέφανο

ΑΑ

2006

18

Yeniköy Rum İlköğretim Okulu

ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΝΙΧΩΡΙΟΥ

Α'/Βάθμιο

Νεοχώρι

ΑΑ

1980

19

Tarabya Rum İlköğretim Oklulu

ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΡΑΠΕΙΩΝ

Α'/Βάθμιο

Θεραπειά

ΑΑ

1984

20

Beşiktaş Rum İlkokulu

ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΔΙΠΛΟΚΙΟΝΙΟΥ

Α'/Βάθμιο

Διπλοκιόνιο

Π

1975

21

Ortaköy Rum İlkokulu

ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΕΣΑΧΩΡΟΥ

Α'/Βάθμιο

Μεσοχώρι

Π

1972

22

Büyükdere Rum İlkokulu

ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΒΑΘΥΡΥΑΚΟΥ

Α'/Βάθμιο

Βαθυρυάκιο

Π

1974

23

Bebek Rum İlkokulu

ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΒΕΒΕΚΙΟΥ

Α'/Βάθμιο

Χηλές

Π

1974

24

Boyacıköy Rum İlkokulu

ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΒΑΦΕΙΟΧΩΡΙΟΥ

Α'/Βάθμιο

Βαφειοχώριο

Π

1974

25

Aya Triada Rum İlkokulu

ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΓ.ΤΡΙΑΔΟΣ ΠΕΡΑ

Α'/Βάθμιο

Πέρα

Π

1980

26

Aynalıçeşme Rum İlkokulu

ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΪΝΑΛΙΤΣΕΣΜΕ

Α'/Βάθμιο

Πέρα

Π

1975

27

Nane Rum İlkokulu

ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΝΑΝΕ, ΠΕΡΑ

Α'/Βάθμιο

Πέρα

Π

1973

28

Evangelistria Rum İlkokulu

ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΡΙΑΣ, ΠΡΟΠΟΔΩΝ ΤΑΤΑΟΥΛΩΝ

Α'/Βάθμιο

Ταταύλα

Π

1980

29

Kumkapı Rum İlkokulu

ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΟΥΜΚΑΠΙ

Α'/Βάθμιο

Κοντοσκάλιο (Κουμκαπί)

Π

1980

30

Samatya Rum İlkokulu

ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΥΨΩΜΑΘΕΙΩΝ

Α'/Βάθμιο

Ψωμαθειά

Π

1980

31

Edirnekapı Rum İlkokulu

ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΝΤΙΡΝΕΚΑΠΟΥ

Α'/Βάθμιο

Πύλη Ανδριανουπόλεως

Π

1974

32

Balat Rum İlköğretim Okulu

ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΜΠΑΛΑΤΑ

Πρ.Σχ.

Α'/Βάθμιο

Βαλατά

Π

1977

33

Cibali Rum İlkokulu

ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΖΙΒΑΛΙΟΥ

Α'/Βάθμιο

Τζιμπαλί

Π

1974

34

Ksiloporta Rum İlkokulu

ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΛΕΙΣΟΠΟΡΤΑΣ

Α'/Βάθμιο

Βλαχέρνες

Π

1973

35

Hasköy Rum İlkokulu

ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΧΑΣΚΙΟΪ

Α'/Βάθμιο

Αγ. Παρασκευή

Π

1973

36

Büyükada Rum Yetimler İlkokulu

ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΟΡΦΑΝΟΤΡΟΦΕΙΟΥ, ΠΡΙΓΚΗΠΟΥ

Πρ. Σχ.

Α'/Βάθμιο

Ν. Πρίγκηπος

Π

1977

37

Heybeliada Rum İlkokulu

ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΧΑΛΚΗΣ

Α'/Βάθμιο

Ν. Χάλκη

Π

1979

38

Burgazada Rum İlkokulu

ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΝΤΙΓΟΝΗΣ

Α'/Βάθμιο

Ν. Αντιγόνη

Π

1974

39

Kınalıada Rum İlkokulu

ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΡΩΤΗΣ

Α'/Βάθμιο

Ν. Πρώτη

Π

1973

40

Üsküdar Rum İlkokulu

ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΣΚΟΥΤΑΡΕΩΣ

Α'/Βάθμιο

Χαλκηδόνα

Π

1979

41

Kandili Rum İlkokulu

ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΝΔΗΛΛΗ

Α'/Βάθμιο

Χαλκηδόνα

Π

1972

42

Çengelköy Rum İlkokulu

ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΣΕΝΓΚΙΕΛΚΙΟΪ)

Α'/Βάθμιο

Χαλκηδόνα

Π

1979

43

Kuzguncuk Rum İlkokulu

ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΟΥΖΓΚΟΥΝΤΖΟΥΚΙΟΥ

Α'/Βάθμιο

Χαλκηδόνα

Π

1976

44

Yeldeğirmeni Rum İlokulu

ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΓΕΛΝΤΕΓΙΡΜΕΝΙ.

Α'/Βάθμιο

Χαλκηδόνα

Π

1972

45

Kalamış Rum ilkokulu

ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΛΑΜΙΣΙΟΥ

Α'/Βάθμιο

Χαλκηδόνα

Π

1972

46

Beykoz Rum İlkokulu

ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΓ.ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ

Α'/Βάθμιο

Χαλκηδόνα

Π

 

47

Paşabahçe Rum İlkokulu

ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΣΑΜΠΑΧΤΣΕ

Α'/Βάθμιο

Χαλκηδόνα

Π

 

48

Altımermer Rum İlkokulu

ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΩΝ ΕΞΙ ΜΑΡΜΑΡΩΝ

Α'/Βάθμιο

Πέτρα (Φάτιχ)

Π

 

49

Yenimahalle Rum İlkokulu

ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΓΕΝΙΜΑΧΑΛΕ

Α'/Βάθμιο

Μακρυχώρι

Π

 

50

Tahtaminare Rum İlkokulu

ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΑΧΤΑΜΑΧΑΛΛΕ

Α'/Βάθμιο

Βαλατά

Π

 

51

Sarıyer Rum İlkokulu

ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΣΑΡΙΓΙΕΡ

Α'/Βάθμιο

Σίμας

Π

 

52

Lonca Rum İlkokulu

ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΪΒΑΝΣΑΡΑΪ

Α'/Βάθμιο

Βλαχέρνες

Π

 

53

Hagios Potieas Antifonitis İlkokulu

ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΓ. ΠΟΤΗΡΑ

Α'/Βάθμιο

Φανάρι

Π

 

54

Salmatombruk Rum İlkokulu

ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΣΑΛΜΑΤΟΒΡΟΥΚΙΟΥ

Α'/Βάθμιο

Πέτρα (Φάτιχ)

Π

 

55

Panayia Suda (Eğrikapı) Rum İlkokulu

ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΣΟΥΔΑΣ

Α'/Βάθμιο

Βλαχέρνες

Π

 

56

Topkalı Rum İlkokulu

ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΟΠΚΑΠΙ

Α'/Βάθμιο

Πέτρα (Φάτιχ)

Π

 

57

Fener Muhlio Rum İlkokulu

ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΟΥΧΛΙΟΥ

Α'/Βάθμιο

Φανάρι

Π

 

(*) Λειτουργεί το 2018

(**) Λειτουργεί ως Πολιτιστικό Κέντρο

(Λ) Λειτουργεί το 2010

(ΑΑ) Ανοικτά Άνευ Μαθητών

(Π) Κλειστό

Διαμόρφωση πίνακα: Β. Κυρατζόπουλος