Πέμπτη
21 Νοεμβρίου 2024
Ημερήσια ηλεκτρονική εφημερίδα, Αρ. φύλλου 5177RSS FEED
Πρωτοβουλία από Βενιζέλο τώρα«Κίτρινος» Γόρδιος δεσμός: Ό, τι δεν λύεται κόπτεται!
Χρειαζόταν πράγματι μεγάλο πολιτικό θάρρος για να αλλάξει στάση ο υπουργός Μεταφορών μετά από όσα έχουν μεσολαβήσει.

Όπως ήταν αναμενόμενο, κατά την χθεσινή συνεδρίαση της Επιτροπής Οικονομικών, ο κ. Ραγκούσης παρέμεινε αμετακίνητος και, αφού η καλύτερη άμυνα είναι η επίθεση, έστρεψε τα βέλη του προς πάσα κατεύθυνση.

Οι βουλευτές – μέλη της Επιτροπής Οικονομικών άκουσαν τον κ. Ραγκούση να επιτίθεται σε όλους, χωρίς ίχνος αυτοκριτικής, αλλά και χωρίς, όπως φαίνεται, να πιέστηκε για να δώσει απαντήσεις σε σειρά αναπάντητων ερωτηματικών.

Οι τοποθετήσεις των βουλευτών αφορούσαν στην έλλειψη κυβερνητικής συνέχειας, σε κυβέρνηση αλά καρτ, σε ανησυχίες για τον τουρισμό και την εθνική οικονομία, αλλά πάντως ο κ. Ραγκούσης δεν χρειάστηκε να απαντήσει για το sms με τις απορίες της τρόικας.

Χαρακτήρισε την συμπεριφορά των οδηγών ταξί «απολύτως αδικαιολόγητη και ακραία αντικοινωνική», επέμεινε ότι υποκινούνται από τη Νέα Δημοκρατία (σκόπιμα αγνοώντας ότι οι πιο σκληρές αντιδράσεις προέρχονται από τις «πράσινες» Κρήτη και Αχαΐα), εστράφη προσωπικά κατά του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης και επέμεινε στην απόφασή του να γνωστοποιήσει τις προτάσεις του στα τέλη του Αυγούστου.

Και ενώ δεν απάντησε σε μια σειρά από απορίες (στις οποίες συμπεριλαμβάνεται και αυτή της τρόικας), αντέστρεψε την πραγματικότητα:

«Το λέω ξεκάθαρα σε όσους νομίζουν ότι θα υποκύψουμε σε πιέσεις και σε εκβιασμούς: Δεν πρόκειται να κάνουμε πίσω. Το άνοιγμα με κανόνες θα προχωρήσει», υπογράμμισε, προσθέτοντας ότι «καρτέλ δεν φτιάχνει η απελευθέρωση, καρτέλ είναι σήμερα οι λεγόμενοι μαντράδες εκμεταλλευτές με τις δεκάδες άδειες».

Αποκάλεσε μάλιστα «υπεκφυγή» και «πρόσχημα» το πληθυσμιακό κριτήριο που βάζουν ως όρο οι αυτοκινητιστές, υποστηρίζοντας πως αποτελεί «βολικό άλλοθι» για όσους «όπως ο κ. Σαμαράς, θέλουν να παραμείνει το επάγγελμα κλειστό και με αυτό τον τρόπο κλείνουν το μάτι στους ιδιοκτήτες ταξί».

Προχώρησε μάλιστα ακόμη περισσότερο, αποκαλώντας τον επικεφαλής της αξιωματικής αντιπολίτευσης… εκπρόσωπο Τύπου του προέδρου του ΣΑΤΑ!

«Είναι λυπηρό», είπε, «ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης να μετατρέπεται σε εκπρόσωπο τύπου του προέδρου των ιδιοκτητών ταξί».

Όσο για τις διάφορες επικρίσεις που δέχεται, δεν απάντησε επί της ουσίας, αλλά ξεπέρασε το θέμα, λέγοντας ότι η κριτική προέρχεται από όσους «δεν θέλουν το άνοιγμα»!

Στο παιχνίδι μπήκε και ο (μέχρι χθες εξαφανισμένος από τον καιρό των γιούχα) γραμματέας του Εθνικού Συμβουλίου του ΠΑΣΟΚ Μ. Καρχιμάκης, ο οποίος είχε συναντήσεις με τους εκπροσώπους των ταξιτζήδων και τους διαβεβαίωσε πως δεν θα αιφνιδιαστούν.

Προφανώς εννοούσε αυτό που αργότερα θα έλεγε ο κ. Ραγκούσης, ότι η ρύθμιση τελικά θα περάσει από την Βουλή και όχι με προεδρικό διάταγμα.

Η Νέα Δημοκρατία ζήτησε χθες την αποπομπή του Γιάννη Ραγκούση από τον πρωθυπουργό – τον οποίο, όμως, ο ίδιος ο κ. Ραγκούσης επικαλέστηκε νωρίτερα στην ομιλία του, που πολλοί βουλευτές βρήκαν εξαιρετικά θεωρητική.

Και επειδή ο πρωθυπουργός δεν πρόκειται να ασχοληθεί, καθώς καλύπτει πλήρως τον προστατευόμενό του, ο μόνος που μπορεί να παρέμβει αποφασιστικά είναι ο αρμόδιος για την εθνική οικονομία υπουργός.

Διότι όλα αυτά συμβαίνουν την ώρα που (χθες) η Κομισιόν αισθάνθηκε την ανάγκη να δώσει διαβεβαιώσεις πως όλες οι χώρες της ευρωζώνης θα συνεισφέρουν στην επόμενη δόση του δανείου προς την Ελλάδα, για να τις πάρει πίσω την ίδια στιγμή.

Ιδού η ακριβής έκφραση της εκπροσώπου της Κομισιόν Σαντάλ Χιουγκς:

«Δεν υπάρχει καμία πρόταση ότι κάποια χώρα δεν θα συμβάλει στην καταβολή της επόμενης δόσης βοηθείας στην Ελλάδα, συμπεριλαμβανομένων της Ισπανίας και της Ιταλίας. Ωστόσο, εάν μία χώρα αντιμετωπίσει υψηλότερο κόστος χρηματοδότησης την περίοδο που θα καταβάλλεται η επόμενη δόση υπάρχει μηχανισμός που διασφαλίσει την αποζημίωσή τους για αυτό».

Η Ελλάδα ασχολείται με τις παλινωδίες του κ. Ραγκούση, την ώρα που επίσης χθες:

Ο οικονομικός σύμβουλος της Μέρκελ,  Λάρς Φελντ, σε συνέντευξή του στην εφημερίδα Süddeutsche Zeitung, εξέφρασε την εκτίμηση ότι το νέο πακέτο στήριξης της Ελλάδας δεν επαρκεί για να μπει η χώρα σε μια τροχιά σταθερής οικονομικής κατάστασης και «θα πρέπει να υπάρξει μια μεγαλύτερη περικοπή των χρεών και μια μεγαλύτερη συμμετοχή των ιδιωτών πιστωτών...

Θα ζήσουμε το φθινόπωρο μια νέα νευρικότητα. Περιμένω ότι οι αμφιβολίες των αγορών θα επιστρέψουν το αργότερο το Σεπτέμβριο. Θα αναρωτηθούν και πάλι εάν η βοήθεια για την Ελλάδα επαρκεί και αν άλλες χώρες επιδεικνύουν την απαιτούμενη δημοσιονομική πειθαρχία», είπε χαρακτηριστικά – αλλά η κυβέρνηση στον κόσμο του κ. Ραγκούση.

Η Ελλάδα ασχολείται με τις «παράδοξες κινήσεις» περί τα ταξί, την ώρα που (και πάλι χθες):

Ο επικεφαλής του Eurogroup Ζαν-Κλοντ Γιουνκέρ, σε συνέντευξή του στη γαλλική εφημερίδα «Λε Φιγκαρό», έκανε την αυτοκριτική του, λέγοντας πως «οι αποφάσεις για την Ελλάδα θα μπορούσαν να είχαν ληφθεί νωρίτερα».

Και αυτό σημαίνει ότι τώρα μπορεί να είναι αργά!

Αλλά, παρ’ όλα αυτά, η χώρα ασχολείται με τον κ. Ραγκούση, ενώ μαζί του όφειλε να έχει ήδη ασχοληθεί ο προϊστάμενός του πρωθυπουργός και ο αρμόδιος για την εθνική οικονομία υπουργός κ. Βενιζέλος!