Πέμπτη
26 Δεκεμβρίου 2024
Ημερήσια ηλεκτρονική εφημερίδα, Αρ. φύλλου 5212RSS FEED
Ανδρέας Μουτεβελής: Ανοικτή επιστολή για την Παιδεία
29/12/2010
Προς όλους τούς πολιτικούς και μη που υποτίθεται ότι υπηρετούν την λειτουργίαν  της Παιδείας.

 Σαν ένας απλός Έλληνας πολίτης πού δεν τον επηρεάζουν πλέον τα χρώματα της «ίριδος» και λόγω τού ότι έχω μεγάλη ευαισθησία στο θέμα της παιδείας  παραθέτω τις πιο κάτω απόψεις μου, με  κεντρικό θέμα.<<    α - Παιδεία.  >>

Πιστεύω ότι η παιδεία πρέπει να αρχίζει σωστά στην Στοιχειώδη Εκπαίδευση, να συνεχίζεται σωστά στην Μέση Εκπαίδευση και μετά να γίνεται λόγος για τα προγράμματα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης. 

Σήμερα οι μαθητές εξέρχονται των δύο πρώτων κύκλων, άγλωσσοι, αγεωγράφητοι, καί ανιστόρητοι. Δεν είναι δυνατόν να ερωτάται μαθητής « τί έγινε το 1940» και να απαντά ότι ελευθερωθήκαμε από τους Τούρκους ή να θεωρεί τον  Καραϊσκάκη ποδοσφαιριστή του Ολυμπιακού.

Είναι αδιανόητο να μην γνωρίζουν τα παιδιά τί σημαίνει «ανελκυστήρ» ή «νύξ»  και να χρειάζονται λεξικό για να διαβάσουν Παπαδιαμάντη ή Ροΐδη ή να μού γράφει (φοιτητής παρακαλώ), την λέξη οικία «ικία»  και να αγνοούν ότι η Βέροια είναι πρωτεύουσα του νομού Ημαθίας  π.χ. 

Κάποτε οι απόφοιτοι τού Δημοτικού γνώριζαν τις βασικές αρχές της  γραμματικής, και τολμώ να πω,  είχαν πλουσιότερο λεξιλόγιο από τούς σημερινούς αριστούχους τού Λυκείου. Κάποτε στις δύο πρώτες τάξεις τού Γυμνασίου διδασκόμεθα την γραμματική και το συντακτικό της αρχαίας ελληνικής γλώσσας και γινόμαστε μύστες της γλώσσας του φωτός, τού πολιτισμού και τού ιερού ευαγγελίου.

Γνωρίζετε πολύ καλά ότι σε καμία άλλη ευρωπαϊκή χώρα δεν υπάρχει ο θεσμός τού φροντιστηρίου, ούτε καν σε αυτές πού αποκαλούμε υποανάπτυκτες. Αυτό οφείλεται σε δύο κατά την άποψή μου κύριους λόγους.

Ο πρώτος είναι ο ελλιπής προγραμματισμός από το Υπουργείο Παιδείας και ο δεύτερος ότι και αυτόν τον ελλιπή προγραμματισμό τον υπηρετεί κακώς.  Και  ναι μεν ο φροντιστής είναι ένα επάγγελμα και συνήθως κάνει καλά την δουλειά του, όμως ό επίορκος λειτουργός κακουργεί σε βάρος της ιδίας μας της πατρίδας. Και είναι μεγαλύτερο το κακούργημα των δημοσίων λειτουργών όταν οι ίδιοι στέλλουν ό ένας στον άλλον τούς κακώς διδαχθέντες μαθητές. 

Δεν  θα πρέπει να παραβλέπουμε το γεγονός ότι η μεγάλη πλειοψηφία των γονέων των είναι μισθοσυντήρητοι και με την σημερινή οικονομική κατάσταση η θυσία τους να στείλουν τα παιδιά τους σε ένα φροντιστήριο είναι δυσβάστακτη. Επίσης δεν θα ήταν άσχημο το μάθημα της Αγωγής του Πολίτη, λόγω των καιρών να καθιερωθεί και να διδάσκεται σε όλες τις τάξεις Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου από εκπαιδευμένους κοινωνιολόγους-ψυχολόγους καθηγητές.

Σάς πληροφορώ, εάν δεν το γνωρίζετε, ότι στην γείτονα χώρα Ιταλία στα κλασσικής κατευθύνσεως λύκεια, τα Αρχαία Ελληνικά είναι πρωτεύον μάθημα. 

Αντιλαμβάνεσθε λοιπόν πόσο τιμούν την γλώσσα μας οι γείτονες και όχι μόνο αυτοί για να μην επεκταθούμε σε όλη την Ευρώπη.

Τα πάντα κυρίες μου και κύριοι ξεκινούν από την παιδεία και τελειώνουν με την παιδεία.Άλλωστε το αρχαίον ρητό τού Σόλωνος <<ΓΗΡΑΣΚΩ Δ' ΑΕΙ ΠΟΛΛΑ ΔΙΔΑΣΚΟΜΕΝΟΣ>> είναι γνωστό σε όλον τον πλανήτη.  

Αγαπώ την πατρίδα μου και θεωρώ μεγαλύτερο εχθρό της, ΤΟΝ ΕΧΘΡΟ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ,ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΤΗΣ. Πρέπει όμως και σεις να γνωρίζετε ότι είμαστε πολλοί όσοι έχουμε αποφασίσει να υπερασπιστούμε αυτά τα ιδανικά. Όσο εμείς θα είμαστε σε θέση να αγωνιζόμαστε, θα κάνουμε το πάν να μην περάσει η παρακμή στην οποία οδηγούμεθα. Σε σάς, λοιπόν όλους, εναπόκειται η απόφαση πού θα αντιστρέψει τον κατήφορο. Με την ελπίδα ότι αντιλαμβάνεσθε τα σημεία των καιρών.

Μετά τιμής

Ανδρέας  Θ. Μουτεβελής , Συνταξιούχος Υπάλληλος Επιμελητηρίου Μεσσηνίας
andreasmoutevelis@yahoo.gr