Μετά το τελευταίο διάγγελμα του κ. Πρωθυπουργού και την αναλόγου ύφους απάντηση του κ. Τσίπρα, τα οποία αμφότερα παρακολούθησα με προσοχή και ομολογώ ότι απογοητεύτηκα έως ανησύχησα, θεωρώ ότι πρέπει να επανέλθω και πάλι για το θέμα αυτό, για το οποίο έχω αρθρογραφήσει επανειλημμένα και έχω κάνει και συγκεκριμένες προτάσεις, τις οποίες έχω ανακοινώσει και στον κ. Πρωθυπουργό.
α) Εξαγγελθέντα μέτρα. Τα εξαγγελθέντα μέτρα ορθώς κατά τη γνώμη μυ στρέφονται κατά των ανεμβολίαστων, αλλά, κατά τη γνώμη μου πάντοτε , είναι ανεπαρκή, πρακτικά ανεφάρμοστα , αναποτελεσματικά και επιεική.
Είναι ανεπαρκή διότι δεν καλύπτουν τις κυριότερες εστίες υπερμετάδοσης του ιού, οι οποίες είναι τα μέσα μαζικών συγκοινωνιών και τα σούπερ-μάρκετ.
Είναι πρακτικά ανεφάρμοστα, διότι στα μεν μέσα μαζικής μεταφοράς είναι αδύνατον να αποφευχθεί ο συνωστισμός στις ώρες αιχμής, στα δε σουπερμάρκετ είναι αδύνατο να τηρηθούν οι αποστάσεις, και επομένως ο συνωστισμός σε ορισμένα σημεία, όπως π.χ. στα τυριά, στα λαχανικά και στα ταμεία.
Είναι επιεική διότι , αφενός στηρίζονται στην προσωπική ευθύνη του κάθε πολίτη, η οποία για τους σύγχρονους Έλληνες είναι εντελώς μειωμένη έως ανύπαρκτη, και αφετέρου προβλέπουν μόνο ασήμαντες οικονομικές και διοικητικές κυρώσεις, οι οποίες δεν πτοούν τους πολίτες, οι μεν πρώτες διότι δεν πρόκειται ποτέ να εισπραχθούν, οι δε δεύτερες διότι πλήττουν μόνο τους καταστηματάρχες και όχι και τους παραβάτες πολίτες.
Είναι αναποτελεσματικά όπως αποδείχτηκε στην πράξη, διότι δεν επετεύχθη ούτε η μείωση των κρουσμάτων ούτε η αύξηση των εμβολιασμών.
β) Έλεγχος τήρησης μέτρων. Ο έλεγχος τήρησης των μέτρων, όσο προσωπικό και οποιουδήποτε είδους και εάν διατεθεί, είναι πρακτικά αδύνατος, διότι αφενός είναι χρονοβόρος και ενοχλητικός για τους πολίτες, και αφετέρου διότι τα σχετικά πιστοποιητικά είναι δύσχρηστα και εύκολο να παραποιηθούν, αφού είναι απλές φωτοτυπίες ή εκτυπώσεις, και επομένως η γνησιότητα τους και η ταυτοποίηση των κατόχων τους δεν μπορεί να εγγυηθεί, η δε σύγκριση με τα στοιχεία των αστυνομικών ταυτοτήτων εκτός του ότι αποτελεί παραβίαση προσωπικών δεδομένων από αναρμόδια πρόσωπα, δεν εξασφαλίζει την ταυτοπροσωπία, διότι οι φωτογραφίες των ταυτοτήτων σε πολλές περιπτώσεις είναι παλαιές και δεν ανταποκρίνονται στη σημερινή εμφάνιση του κατόχου τους.
2. Προτάσεις μου.
α) Πρέπει να απαγορευτεί στους ανεμβολίαστους η χρήση των μαζικών μέσων μεταφοράς, και η πρόσβαση σε όλους τους κλειστούς χώρους , στα δε σουπερμάρκετ να γίνεται από αυτούς η προμήθεια αγαθών μόνο με παραγγελίες και διανομή κατ’ οίκον.
β) Άμεση κατάργηση του δακτυλίου, διότι αφενός στρέφει τον κόσμο στη χρήση μαζικών μέσων μεταφοράς, που όπως ανεφέρθη είναι εστίες υπερμετάδοσης, και αφετέρου προκαλεί συμφόρηση στα όρια του δακτυλίου που εξουδετερώνει τη μείωση λόγω των μονών-ζυγών. Αυτή τη στιγμή έχουμε πόλεμο και ο εχθρός είναι ο κορωνοϊός και όχι η μόλυνση του περιβάλλοντος και το κυκλοφοριακό. Θεωρώ ότι για την παρατηρούμενη αύξηση των κρουσμάτων στην Αττική, κυρίως υπεύθυνη είναι η επαναφορά του δακτυλίου.
γ) Για να επιτευχθεί ο έλεγχος της τήρησης των μέτρων γενικά, πρέπει οι εμβολιασμένοι να εφοδιαστούν με πλαστικές κάρτες , όπως οι κάρτες μηνιαίων διαδρομών για τις συγκοινωνίες. Αυτές θα εκδίδονται στα εμβολιαστικά κέντρα και θα περιέχουν φωτογραφία του εμβολιαζομένου που θα λαμβάνεται επίσης με φωτογραφική μηχανή κατά τον εμβολιασμό και θα παραδίνεται στον εμβολιαζόμενο αμέσως. Η ενεργοποίησή τους και η επικαιροποίηση της ισχύος τους θα γίνεται από κεντρικό σύστημα για δε τον έλεγχό τους θα υπάρχουν ειδικά μηχανήματα σε όλα τα συγκοινωνιακά μέσα και στις εισόδους όλων των κλειστών χώρων. Αυτά θα είναι απλά και φορητά, το δε κόστος τους θα είναι μικρό και αμελητέο σε σύγκριση με το κόστος ελέγχου που χρησιμοποιείται σήμερα. Θα εκπέμπουν διαφορετικά ηχητικά και φωτεινά σήματα σε περίπτωση εγκυρότητας ή ακυρότητας και κανείς δεν θα έχει δικαιολογία για την είσοδο ανεμβολίαστων ανθρώπων σε χώρους που δεν επιτρέπεται. Αυτό θα ισχύει και για τις εκκλησίες Για τους ήδη εμβολιασμένους η έκδοσή τους θα γίνει από τα κέντρα που εμβολιάστηκαν, με την προσκόμιση των σχετικών στοιχείων ταυτοποίησης.
δ) Οι ποινές για τους παραβάτες θα είναι χρηματικές και ποινικές, όπως προσαγωγή στο αυτόφωρο και ποινές φυλάκισης που θα προβλεφθούν στον ποινικό κώδικα.
ε) Όλα τα ανωτέρω θα ισχύουν και για τους εργαζόμενους στους χώρους αυτούς, και μπορεί να φαίνονται αυστηρά και δύσκολο να εφαρμοστούν ή να γίνουν αποδεκτά. Όμως είναι η μόνη λύση για να σταματήσουμε την επιδημία χωρίς κόστος για την οικονομία και χωρίς ταλαιπωρία για τους εμβολιασμένους πολίτες.
Προφανώς τα μέτρα που προτείνω είναι γενικές κατευθύνσεις και δεν καλύπτουν όλες τις περιπτώσεις, και για την υλοποίηση τους απαιτούνται πολλές παράλληλες ενέργειες, όμως αυτές είναι αυτονόητες και δεν μπορούν να αναλυθούν σε ένα άρθρο αυτής της έκτασης.
3. Διάγγελμα - απάντηση κ. Τσίπρα.
Επί του θέματος αυτού κανένα σχόλιο ή πρόταση δεν έχω να κάνω. Το θεωρώ ως μία αναμενόμενη και αυτονόητη προσπάθεια να ασκήσει κάποια κριτική, η οποία όμως καμία ουσία ή πρόταση δεν περιέχει, πέραν των γνωστών συνθημάτων του κόμματός του ,
Εδώ επιθυμώ να τονίσω ότι είμαι ένας εντελώς ανεξάτητος και ακομμάτιστος πολίτης, που θα ευχόμουν η κυβέρνηση να είχε μία εποικοδομητική και αξιόλογη αντιπολίτευση. Εγώ προσωπικά από τη διακυβέρνηση του κ. Τσίπρα θυμάμαι μόνο την αγωνία που περάσαμε όταν κινδυνέψαμε να βγούμε από την Ευρωπαϊκή Ένωση, τις ατελείωτες ώρες που περάσαμε στις ουρές των ΑΤΜ για να πάρουμε κάθε φορά τα ..60 €, και την ντροπή που νοιώσαμε για τη συμφωνία των Πρεσπών που υπέγραψε. Κατά τα άλλα θεωρώ ότι είναι ευτύχημα για τη χώρα να έχει στην περίοδο της πανδημίας μία αυτοδύναμη κυβέρνηση, η οποία όμως ενώ στην αρχή της πανδημίας τα πήγαινε καλά, τώρα με τη διστακτικότητά της να λάβει τα αναγκαία μέτρα τα έχει κάνει «θάλασσα».
Όσο για όποιους θεωρήσουν τις προτάσεις μου ως ρατσιστικές, σε βάρος των ανεμβολίαστων, απλά θέλω να επισημάνω ότι ο ίδιος ο Χριστός διαχώρισε τους ανθρώπους σε πρόβατα και σε ερίφια.