Πρωτοφανής ταπείνωση του Υπουργείου Παιδείας συνολικά Γράφει ο
Βασίλειος Μπαλάφας
Μετά τον εκκωφαντικό διασυρμό της Αναπληρώτριας Υπουργού Παιδείας, κας Φ. Γεννηματά, ήρθε η σειρά της πρωτοφανούς ταπείνωσης της ίδιας της Υπουργού, κας Διαμαντοπούλου και του Υπουργείου Παιδείας συνολικά.
Η κα Γεννηματά απάντησε προ ημερών σε ερώτηση για το άσυλο, στη Βουλή, ότι «σύμφωνα με τον νέο νόμο, ο οικείος πρύτανης κάθε πανεπιστημίου είναι υπεύθυνος για την τήρηση της ακαδημαϊκής ελευθερίας...», αποδεικνύοντας ότι δεν έχει την παραμικρή γνώση σχετικά με το νόμο που η ίδια ψήφισε και που υποτίθεται ότι συνέδραμε στο να καταρτιστεί.
Προχθές, ήρθε η σειρά της ίδιας της κας Διαμαντοπούλου και των μυστικοσυμβούλων του Υπουργείου Παιδείας. Το Συμβούλιο της Επικρατείας έκρινε παράνομα τα πέντε σχέδια Προεδρικών Διαταγμάτων που αφορούσαν την αναγνώριση επαγγελματικών δικαιωμάτων αποφοίτων πτυχιούχων Τεχνολογικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (Τ.Ε.Ι.).
Η ταπείνωση όμως δεν προκύπτει μόνο από αυτό το γεγονός, καθώς και άλλες φορές έχουν υπάρξει αρνητικές γνωμοδοτήσεις του ΣτΕ για διάφορα προσχέδια. Προκύπτει από όλο το σκεπτικό της απόφασης, το οποίο αποτελεί ράπισμα για την προχειρότητα με την οποία αντιμετώπισε το Υπουργείο και αυτό το ζήτημα.
Σύμφωνα με το σκεπτικό του ΣτΕ, ως προϋπόθεση για την άσκηση επαγγέλματος ενός πτυχιούχου των Τ.Ε.Ι. είναι η εγγραφή του ως "μέλους του διευρυμένου Τεχνικού Επιμελητηρίου της Ελλάδος" και η χορήγηση της σχετικής άδειας από αυτό. Όμως, από την ισχύουσα νομοθεσία δεν προβλέπεται πουθενά η σύσταση του "διευρυμένου Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος". Επιπλέον, τα πέντε διατάγματα πρέπει να καθορίζουν, κατά τρόπο σαφή και ορισμένο, τις προϋποθέσεις χορηγήσεως της σχετικής αδείας, προϋποθέσεις που δεν καθορίζονται πουθενά.
Ουσιαστικά το ΣτΕ περιγράφει το απολύτως λογικό, ότι δηλαδή αυτά τα σχέδια αποτελούν εκθέσεις προθέσεων, αβάσιμες νομικά, αναφερόμενες σε μη υπαρκτούς θεσμούς, χωρίς να περιγράφουν με ακρίβεια τίποτα από όσα μνημονεύουν. Με λίγα λόγια το ΣτΕ, ίσως για πρώτη φορά στα χρονικά, γνωματεύει επί σχεδίων Προεδρικών Διαταγμάτων, συμπεραίνοντας πρωτίστως ότι τα κείμενα αυτά δεν μπορούν καν να σταθούν ως Προεδρικά Διατάγματα, χωρίς καν να χρειαστεί να μπει στην ουσία των όσων πραγματεύονται.
Πρέπει να υπενθυμίσω σε αυτό το σημείο ότι Προεδρικά Διατάγματα Επαγγελματικών Δικαιωμάτων για τα τμήματα που αφορούν τα συγκεκριμένα, είχαν εγκριθεί από την προηγούμενη κυβέρνηση και εκκρεμούσε η έκδοσή τους σε ΦΕΚ. Ο κος Πανάρετος, πρώην Υφυπουργός, τα είχε αποσύρει και μετά από διαβούλευση που έκανε στο προσωπικό του blog, κατέθεσε προς έγκριση τα νέα αυτά πέντε μνημεία νομικής ασυμβατότητας, προχειρότητας και θεωρητικολογίας.
Σε άρθρο - έγγραφο που είχα καταθέσει και στον Τομέα Παιδείας της Ν.Δ. στις 24 Φεβρουαρίου 2011 και είχε δημοσιευθεί σε πλήθος ηλεκτρονικών μέσων ενημέρωσης είχα επισημάνει εγκαίρως αυτούς τους κινδύνους. Επιγραμματικά ανέφερα ότι "ένα Π.Δ. πρέπει να είναι βασισμένο σε νόμους, να ανταποκρίνεται στο τρέχον θεσμικό πλαίσιο, ή να ρυθμίζει τη λειτουργία νόμων και να διορθώνει παραλείψεις". Ότι οι όροι "«διευρυμένο ΤΕΕ» και «διευρυμένο ΓΕΩΤΕΕ» δεν υφίστανται πουθενά στην ελληνική νομοθεσία. Παρ’ όλ’ αυτά μνημονεύονται στα Π.Δ. ως οι φορείς που θα αποδίδουν τα επαγγελματικά δικαιώματα".
Τέλος, επειδή οι καιροί είναι πονηροί και έχει σημασία πλέον να αναδεικνύεται η συνέπεια και η ικανότητα διαχείρισης των ακαδημαϊκών θεμάτων και από τις φοιτητικές παρατάξεις, θα πρέπει να τονιστεί ότι ενώ πλήθος σχετικών συνδικαλιστικών φορέων της ΔΑΚΕ και εκπροσώπων της φοιτητικής παράταξης ΔΑΠ-ΝΔΦΚ πολύ νωρίς εντόπισαν τις κραυγαλέες ασυμβατότητες των Π.Δ. του Υπουργείου, η ΠΑΣΠ (παράταξη προσκείμενη στο ΠΑΣΟΚ) κυκλοφορούσε την παρακάτω αφίσα πανηγυρίζοντας για τα συγκεκριμένα Π.Δ. επαγγελματικών δικαιωμάτων, τα πρώτα που επιχειρούσε να "περάσει" κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ, μετά από 25 σχεδόν χρόνια. :
Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι επί κυβερνήσεως Ν.Δ. εκδόθηκαν τα Π.Δ. επαγγελματικών δικαιωμάτων για σχεδόν όλα τα τμήματα ΤΕΙ (πλην εκείνων που εκκρεμούσε η δημοσίευση μέχρι τον Οκτώβριο του 2009, αλλά είχαν εγκριθεί από το ΣΑΤΕ) και για 53 τμήματα Πανεπιστημίων, πρωτόγνωρο πλήθος δραστηριοτήτων στα μεταπολιτευτικά χρονικά.
Αν σε όλα αυτά προστεθούν και τα απίστευτα γεγονότα με τα βιβλία των μαθητών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, η πλήρης απορρύθμιση των σχολείων, οι συγχωνεύσεις και οι γενικότητες που περιλαμβάνονται στο νέο νόμο - πλαίσιο της τριτοβάθμιας, μπορούμε με ασφάλεια να συμπεράνουμε ότι η ταπείνωση και ο διασυρμός θα συνεχιστούν στο επόμενο χρονικό διάστημα.
Δυστυχώς η ταλαιπωρία της Παιδείας στην Ελλάδα δεν έχει τελειωμό ...
http://vbalafas.blogspot.com/2011/09/blog-post.html