Τετάρτη
20 Σεπτεμβρίου 2017
Ημερήσια ηλεκτρονική εφημερίδα, Αρ. φύλλου 2557RSS FEED
ΓΙΑ ΤΟ 2013Οι εκπαιδευτικές δράσεις του Δικτύου ΜΕΣΟΓΕΙΟΣ SOS
15/01/2014

Εδώ και παραπάνω από 20 χρόνια, το Δίκτυο ΜΕΣΟΓΕΙΟΣ SOS επενδύει σταθερά στον τομέα της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, πιστεύοντας στην ανεκτίμητη αξία της διαμόρφωσης  περιβαλλοντικά υπεύθυνων και ενεργών πολιτών… από κούνια. Το 2013 δε θα μπορούσε να αποτελεί εξαίρεση.

Επισκέψεις σε σχολεία

Το 2013 το Δίκτυο ΜΕΣΟΓΕΙΟΣ SOS 100 επισκέφτηκε σχολεία σε διάφορες περιοχές της χώρας και συζήτησε με περισσότερους από 15.500 μαθητές αναδεικνύοντας σύγχρονα περιβαλλοντικά ζητήματα, εστιάζοντας πάντα στις λύσεις που μπορούν να δώσουν τα ίδια τα παιδιά ανάλογα με την ηλικία και τις δεξιότητές τους.

Το βασικό πρόγραμμα που υλοποιήθηκε αυτή τη χρόνια ήταν το πρόγραμμα για την Εξοικονόμηση Νερού στα σχολεία –watersave, που υλοποιείται με την ευγενική υποστήριξη του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος.

Οι  προτεινόμενες, από το πρόγραμμα, λύσεις για την εξοικονόμηση νερού είναι πολλές και εύκολες, γεγονός που ενθουσιάζει τους μαθητές, καθώς ανακαλύπτουν ότι μπορούν και οι ίδιοι να συμβάλουν άμεσα –χωρίς να περιμένουν να… μεγαλώσουν- στην αντιμετώπιση ενός κρίσιμου περιβαλλοντικού προβλήματος. Αν π.χ. κλείσουμε τη βρύση μας για ένα λεπτό, εξοικονομούμε το νερό που χρειάζονται για να πιούν δέκα περίπου άνθρωποι. Αυτός είναι και ένας πρώτος μικρός στόχος που βάζουν οι μαθητές!  

Εκτός από την Αττική το δίκτυο ταξίδευσε στα Τρίκαλα, τη Βοιωτία, την Άρτα, το Βόλο, τη Θεσσαλονίκη, τη Χαλκιδική και τη Λαμία.

Το δίκτυο Υδρο-οικολογικών σχολείων

Τη χρονιά που πέρασε συνεχίστηκαν οι δράσεις του δικτύου Υδρο-οικολογικών σχολείων, το οποίο υλοποιείται στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού προγράμματος Watersave.

Οι εκπαιδευτικοί παρέα με τους μικρότερους ή μεγαλύτερους μαθητές τους, μέσα από διάφορες δραστηριότητες ανακάλυψαν την αξία του νερού, τις απειλές που δέχεται ο πολύτιμος αυτός φυσικός πόρος και ανέδειξαν τις λύσεις που μπορούν να δώσουν. 

Έτσι, οι μικρότεροι δραματοποίησαν τον κύκλο του νερού, κατασκεύασαν μικρά δοχεία συλλογής του βρόχινου νερού, έφτιαξαν αφίσες, έγραψαν στίχους και τους τραγούδησαν δυνατά, δημιούργησαν τις δικές τους ταινίες, ενώ οι μεγαλύτεροι αποτύπωσαν το δίκτυο του νερού και των διαρροών του σχολείου τους, «σκάρωσαν» αφίσες και video με χρήση του υπολογιστή, σχεδίασαν comic, κατασκεύασαν μία συσκευή καθαρισμού του νερού και πολλές, πολλές ακόμη δράσεις.   

Συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς

Όπως κάθε χρόνο, έτσι και το 2013, το δίκτυο συνέχισε τη συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς, ο ρόλος των οποίων είναι καθοριστικός προκειμένου να επιτευχθεί η ευαισθητοποίηση των μαθητών αναφορικά με τα περιβαλλοντικά ζητήματα. 


Ενιαίος Ευρωπαϊκός Αριθμός Έκτακτης Ανάγκης