Σαββατοκύριακo
22-23  Φεβρουαρίου 2020
Ημερήσια ηλεκτρονική εφημερίδα, Αρ. φύλλου 3443RSS FEED
Ανοσοποιητικό: 6 τρόποι ενίσχυσής του απέναντι στις λοιμώξεις
10/02/2020

 

Από τη Ρούλα Γκόλιου

 

Η  εμφάνιση του κορωνοϊού θορύβησε όλον τον κόσμο, σε μια περίοδο του χρόνου που ούτως ή άλλως οι ιώσεις και οι λοιμώξεις βρίσκονται σε έξαρση. Ολοι μας ερχόμαστε σε επαφή με τα παθογόνα μικρόβια, αλλά δεν αρρωσταίνουμε όλοι. Ένας υγιής οργανισμός διαθέτει δυνάμεις αυτοΐασης. Υπάρχει στον οργανισμό μας ένας ακοίμητος φρουρός, που μας προστατεύει από τους ιούς και τα άλλα παθογόνα μικρόβια, και όχι μόνο…

Όταν ο οργανισμός μας είναι εξασθενημένος και το ανοσοποιητικό μας υπολειτουργεί, τότε βρίσκουν ευκαιρία τα μικρόβια να πολλαπλασιαστούν και τότε αρρωσταίνουμε. Υπάρχουν πολλοί τρόποι να ενισχύσουμε το ανοσοποιητικό μας σύστημα απέναντι στις λοιμώξεις. Ας δούμε μερικούς από αυτούς:

1.Η βιταμίνη C ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα. Παίρνουμε λοιπόν σε καθημερινή βάση βιταμίνη C ως συμπλήρωμα διατροφής. Φροντίζουμε να είναι από φυτική πηγή. Φροντίζουμε επίσης να έχουμε επάρκεια σε βιταμίνη D, η οποία και αυτή συμβάλλει στην τόνωση του ανοσοποιητικού μας.

2.Το 80% της άμυνας του οργανισμού επιτελείται από το μικροβίωμα του εντέρου, δηλαδή τα ωφέλιμα βακτήρια που συμβιώνουν στο έντερο, αλλά και σε όλο το σώμα μας. Τα φυτοφάρμακα στις τροφές, τα αντιβιοτικά και άλλοι τοξικοί παράγοντες καταστρέφουν το μικροβίωμα. Αυτό έχει πολλές και σοβαρές επιπτώσεις στον οργανισμό μας, μια από τις οποίες είναι η πτώση της άμυνας του οργανισμού. Επομένως, φροντίζουμε να αφαιρούμε από τη διατροφή μας τροφές επιβαρυμένες με τοξικές ουσίες και να προσθέτουμε προβιοτικά, δηλαδή τροφές που περιέχουν ωφέλιμα βακτήρια, όπως κεφίρ, γιαούρτι πλήρες κατσικίσιο, τουρσί κ.α. Επίσης τρώμε πρεβιοτικά, δηλ. σαλάτες και λαχανικά εποχής που περιέχουν ουσίες, που τρέφουν τα καλά βακτήρια.

3. Η ξεκούραση και ο καλός ύπνος ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστημα, ενώ η έλλειψη ύπνου και ξεκούρασης το εξασθενούν.

4.Η ήπια άσκηση ανακινεί και ενισχύει την κυκλοφορία της λέμφου, η οποία συμμετέχει στην άμυνα του οργανισμού. Η καλύτερη άσκηση να την ανακίνηση της λέμφου είναι οι αναπηδήσεις.

5. Όλοι ξέρουμε ότι το άγχος και η υπερένταση είναι ένας από τους κύριους παράγοντες που ρίχνει το ανοσοποιητικό μας σύστημα. Αποφεύγουμε λοιπόν, όσο μπορούμε, τις αγχογόνες καταστάσεις και χρησιμοποιούμε τεχνικές χαλάρωσης.

6. Δεν ξεχνάμε να πίνουμε άφθονο, καθαρό νερό. Κρατάμε το λαιμό μας υγρό. Όταν έχουμε ένα ισχυρό ανοσοποιητικό σύστημα, ακόμη και να αρρωστήσουμε, τα συμπτώματα θα είναι πιο ήπια και θα αναρρώσουμε γρήγορα.  

Για περισσότερες πληροφορίες για τη βιταμίνη C, τη βιταμίνη D, την υγιεινή διατροφή, τα προβιοτικά και πρεβιοτικά, το νερό, την άσκηση, τον ύπνο και τη διαχείριση του άγχους βλ. στο βιβλίο «Μακροζωία- Ο απόλυτος Οδηγός».

 

https://www.omorfizoi.gr/anosopoiitiko-6-tropoi-enischysis-toy-apenanti-stis-loimoxeis