Τρίτη
25 Ιουνίου 2019
Ημερήσια ηλεκτρονική εφημερίδα, Αρ. φύλλου 3201RSS FEED
Παράδοση και μεταρρύθμιση στην Παιδεία
Γράφει ο
Κωνσταντίνος Χολέβας

Η Νέα Δημοκρατία, η οποία θα βρίσκεται στην κυβέρνηση μετά τις εκλογές της 7ης Ιουλίου, θα κληθεί να αντιμετωπίσει με υπευθυνότητα τα σοβαρά προβλήματα της Παιδείας μας. Στο πρόγραμμά της περιλαμβάνονται αξιόλογες μεταρρυθμιστικές προτάσεις όπως η αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών, η ένταξη στην ψηφιακή εποχή, η διευκόλυνση και η υποστήριξη προς τους μαθητές με ειδικές ανάγκες, η αναβάθμιση των Προτύπων και Πειραματικών Σχολείων κ.α.. Θα ήταν καλό να δούμε και σοβαρά ιδιωτικά πανεπιστήμια στην Ελλάδα, αλλά τελικά ο ΣΥΡΙΖΑ εμπόδισε την αλλαγή της σχετικής συνταγματικής διατάξεως.

 

Παραλλήλως προς τις μεταρρυθμίσεις είναι απαραίτητη η επανασύνδεση της Παιδείας με τις παραδοσιακές αξίες του Ελληνισμού. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης έχει λάβει θέση κατά της υποβάθμισης των κλασικών σπουδών και ορθώς έπραξε. Τα Αρχαία Ελληνικά και τα Λατινικά υπέστησαν συρρίκνωση από τις κυβερνήσεις του ΣΥΡΙΖΑ και είναι αμαρτία να αποκόπτονται τα ελληνόπουλα από τις ρίζες του Ευρωπαϊκού Πολιτισμού. Ο Πωλ Βαλερύ, ο Νομπελίστας Τόμας Έλλιοτ, ο Παναγιώτης Κανελλόπουλος, η Ελένη Αρβελέρ και πολλοί άλλοι σημαντικοί διανοητές συμφωνούν ότι η Ευρώπη στηρίζεται στην Αρχαία Ελληνική γραμματεία και σοφία, στο Ρωμαϊκό (ή ορθότερα Βυζαντινο-ρωμαϊκό) Δίκαιο και στη Χριστιανική Πίστη. Η Χριστιανική και η Ανθρωπιστική Παιδεία πρέπει να αποτελέσουν κύριο πυλώνα της ελληνικής εκπαιδεύσεως στον 21ο αιώνα για να μορφώσουμε αγόρια και κορίτσια με γνώση της διαχρονικής ελληνικής γλώσσας, με δημοκρατική υπευθυνότητα, με αλληλεγγύη προς τον συνάνθρωπο και με σεβασμό στα έργα του πολιτισμού.

 

Η διδασκαλία της Ιστορίας είναι σημείο αντιλεγόμενο κατά τις τελευταίες δεκαετίες. Τα πειράματα τύπου «συνωστισμός στη Σμύρνη» και η πρόταση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής της περιόδου 2017-2018, οδηγούν σε παρερμηνεία των ιστορικών γεγονότων και σε αμφισβήτηση της εθνικής μας ταυτότητας. Μακρυά από τα δύο άκρα, τον σωβινισμό και τον ρατσισμό αφ’ ενός και την εθνική αποδόμηση αφ’ ετέρου, τα παιδιά δικαιούνται να μαθαίνουν την ελληνική και την παγκόσμια Ιστορία χωρίς ιδεοληψίες και με στόχο την ανάπτυξη ενός υγιούς και αφανάτιστου πατριωτισμού.

 

Το σχολείο του 2019-2020 θα έχει την ευθύνη να προετοιμάσει τους μαθητές και τις μαθήτριες για το έτος 2021, όταν το Έθνος θα εορτάσει πανηγυρικά την επέτειο 200 ετών από τη Μεγάλη Ελληνική Επανάσταση. Προτείνω να εμπλουτισθεί η ύλη της Ιστορίας και των Νέων Ελληνικών με αποσπάσματα από κείμενα του Θ. Κολοκοτρώνη, του Ι. Μακρυγιάννη και του Αλ. Υψηλάντη, καθώς και με τα Συντάγματα των πρώτων τοπικών και Εθνικών Συνελεύσεων του Αγώνα.

 

Στο πλαίσιο αυτό θεωρώ ότι είναι ευπρόσδεκτη η διαβεβαίωση του Προέδρου της Νέας Δημοκρατίας προς τον Μητροπολίτη Κορίνθου ότι δεν θα θιγεί το άρθρο 3 του Συντάγματος περί των σχέσεων Εκκλησίας και Πολιτείας.

 

 

http://konstantinosholevas.gr/paradosi-kai-metarrythmisi-sthn-paideia/#.XP1lJBYzbIV