Γράφει η Μαρίνα Κουρμπέλα
Eγκρίθηκαν από το Συμβούλιο οι απαιτήσεις που προβλέπει το σχέδιο κανονισμού της ΕΕ για την τοποθέτηση συσκευών eCall στα νέα οχήματα, ένα πανευρωπαϊκό σύστημα, ταχύτερης επέμβασης των υπηρεσιών έκτακτης ανάγκης, που αναμένεται να συμβάλλει σημαντικά στη διάσωση ανθρώπων, από τροχαία ατυχήματα.
Υπολογίζεται, ότι θα μειώσει κατά το ήμισυ τον χρόνο επέμβασης των υπηρεσιών έκτακτης ανάγκης, με αποτέλεσμα να σώζονται ζωές και να παρέχεται άμεση φροντίδα στους τραυματίες.
Η θέση του Συμβουλίου ακολούθησε τη συμφωνία που επετεύχθη με το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο τον περασμένο Δεκέμβριο.
Στη συνέχεια, το Ευρωκοινοβούλιο αναμένεται να επιβεβαιώσει τη θέση του Συμβουλίου χωρίς τροπολογίες κατά τη διάρκεια ψηφοφορίας σε δεύτερη ανάγνωση, στα πλαίσια της ολομέλειας που θα συνεδριάσει πριν το καλοκαίρι.
Εφαρμογή
Τα νέα οχήματα θα πρέπει να διαθέτουν ασύρματες συσκευές που θα στέλνουν αυτομάτως σήμα κινδύνου στον αριθμό κλήσης έκτακτης ανάγκης 112.
Από τις 31 Μαρτίου 2018, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων θα πρέπει να εξοπλίζουν όλα τα νέα μοντέλα με τεχνολογία η οποία θα επικοινωνεί με τη διαλειτουργική υπηρεσία eCall βάσει του αριθμού κλήσης 112.
Η υποδομή για το σύστημα eCall που απαιτείται σε κλίμακα ΕΕ προκειμένου το σύστημα eCall να λειτουργεί αποτελεσματικά σε συνδυασμό με τις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης, είναι επί του παρόντος στη φάση της υλοποίησης. Αναμένεται να είναι έτοιμη από 1ης Οκτωβρίου 2017, και θα μπορούν να τη χρησιμοποιούν δωρεάν όλοι οι καταναλωτές.
Πρόσβαση σε άλλες από απόσταση υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης
Οι κάτοχοι οχημάτων θα εξακολουθούν να έχουν πρόσβαση στις υπηρεσίες τρίτων πέραν του συστήματος eCall βάσει του αριθμού κλήσης 112. Επίσης, θα μπορεί κανείς να καλέσει ο ίδιος τον αριθμό 112 μέσω του χειροκίνητου συστήματος ελέγχου που θα είναι εγκατεστημένο κατά τρόπον ώστε να μην ενεργοποιείται κατά λάθος.
Οι μηχανισμοί eCall θα είναι συμβατοί με τα συστήματα δορυφορικής πλοήγησης Galileo και EGNOS, αλλά οι κατασκευαστές θα μπορούν να εξασφαλίζουν τη συμβατότητα και με άλλα συστήματα πλοήγησης.
Προστασία δεδομένων
Τα οχήματα δεν θα υπόκεινται σε συνεχή παρακολούθηση, ενώ τα δεδομένα των προηγούμενων θέσεων του οχήματος θα διαγράφονται διαρκώς. Τα δεδομένα δεν θα κοινοποιούνται σε τρίτους χωρίς τη συναίνεση του κατόχου του οχήματος.
Λεπτομερείς τεχνικοί κανόνες θα εμποδίζουν την ανταλλαγή προσωπικών δεδομένων μεταξύ του συστήματος eCall επί του οχήματος και συστημάτων τρίτων. Με αυτόν τον τρόπο διασφαλίζεται το δικαίωμα στην ιδιωτική ζωή και την προστασία των προσωπικών δεδομένων.
Blog:marina anastas.kourbela