Σαββατοκύριακo
30-31  Μαίου 2020
Ημερήσια ηλεκτρονική εφημερίδα, Αρ. φύλλου 3541RSS FEED
Φυσικοί Τρόποι για να Ενισχύσετε τον Μεταβολισμό σας
11/05/2020

Ο μεταβολισμός είναι ο ρυθμός με τον οποίο το σώμα χρησιμοποιεί τις θερμίδες για ενέργεια.

 

Υπάρχουν αρκετοί τρόποι ώστε ένας αργός μεταβολισμός να γίνει πιο γρήγορος.

 

Η ταχύτητα αυτή από άνθρωπο σε άνθρωπο δεν είναι ίδια και εξαρτάται από την ηλικία, το φύλο, την κληρονομικότητα, τη μυϊκή μάζα, το σωματικό λίπος και το πόσο δραστήριος είναι.

 

Αν και η κληρονομική προδιάθεση δεν μπορεί να αλλάξει, υπάρχουν αρκετοί τρόποι ώστε ένας αργός μεταβολισμός να γίνει πιο γρήγορος.

 

Κάντε μικρά και συχνά γεύματα

 

Ένας οργανισμός λειτουργεί σωστά όταν υπάρχει ισορροπία.

 

Η πρόσληψη τροφής ανά τακτά χρονικά διαστήματα διατηρεί τον μεταβολισμό σε ισορροπία.

 

Αντίθετα, ένας οργανισμός που προσλαμβάνει μεγάλες ποσότητες τροφής λίγες φορές μέσα στην ημέρα και με μεγάλη χρονική απόκλιση, καίει θερμίδες πιο αργά και αποθηκεύει περισσότερα λιποκύτταρα επειδή «φοβάται» ότι θα ξεμείνει από καύσιμα.

 

Το ιδανικό λοιπόν, είναι να τρώτε συχνά (ανά 3-4 ώρες) και από λίγο.

 

Καταναλώστε τις θερμίδες που χρειάζεστε

 

Πολλοί άνθρωποι στην προσπάθειά τους να χάσουν βάρος παραλείπουν γεύματα.

 

Όμως, αυτό μπορεί να επιβραδύνει τον μεταβολισμό.

 

Ανάλογα λοιπόν με τις δικές σας ιδιότητες (βάρος, ύψος, ηλικία, φύλο, σωματική δραστηριότητα), καταναλώστε τις θερμίδες που χρειάζεστε για να μην αδρανήσει ο μεταβολισμός σας.

 

Ενυδατωθείτε

 

Για να λειτουργήσει σωστά ο οργανισμός πρέπει να είναι καλά ενυδατωμένος.

 

Το νερό παίζει βασικό ρόλο στη μεταβολική διαδικασία και συμβάλλει στην απώλεια βάρους.

 

Μελέτες έχουν δείξει ότι πίνοντας 1,5 λίτρο καθημερινά μπορείτε να μειώσετε τον δείκτη μάζας σώματος και τον μέσο όρο του βάρους σας.

 

Πιείτε πράσινο τσάι

 

Το πράσινο τσάι συμβάλλει στο αδυνάτισμα, όμως επιταχύνει και τον μεταβολισμό και μεταβολίζει το λίπος.

 

Προσπαθήστε να πίνετε 2-3 φλιτζάνια ημερησίως.

 

Κάντε προπόνηση υψηλής έντασης

 

Είναι η ιδανική για να βάλετε στον μεταβολισμό σας φωτιά, καθώς μετά από μια τέτοια προπόνηση ο οργανισμός συνεχίζει να καίει θερμίδες για αρκετές ακόμα ώρες.

 

Μια υψηλής έντασης προπόνηση είναι η ποδηλασία, το τρέξιμο, τα σπριντ, η κολύμβηση και η υψηλής έντασης διαλειμματική προπόνηση.

 

Το ιδανικό είναι να τρώτε συχνά και από λίγο.

 

Κάντε ασκήσεις με αντιστάσεις

 

Μια προπόνηση με βάρη και αντιστάσεις στοχεύει στην ενδυνάμωση και το «χτίσιμο» των μυών.

 

Αυξάνοντας την μυϊκή σας μάζα αυξάνετε και τον μεταβολισμό σας.

 

Αυτό συμβαίνει επειδή η μυϊκή μάζα έχει υψηλότερο μεταβολικό ρυθμό από το λίπος γιατί χρειάζεται περισσότερη ενέργεια για να διατηρηθεί.

 

Ενισχύστε τα επίπεδα του συμπλέγματος βιταμινών Β

 

Οι βιταμίνες που το απαρτίζουν παίζουν βασικό ρόλο στον ρυθμό του μεταβολισμού.

 

Οι κυριότερες εδώ είναι οι Β1, Β2 και Β6.

 

Μπορείτε να τις βρείτε στα αυγά, στις μπανάνες, στο φιστικοβούτυρο, στο σπανάκι, στον αρακά, στα τρόφιμα ολικής άλεσης.

 

Μειώστε το άγχος

 

Το στρες επηρεάζει αρνητικά τις ορμόνες σας και κάνει τον οργανισμό να παράγει περισσότερη κορτιζόλη.

 

Αν λοιπόν η καθημερινότητά σας είναι αγχώδης και τρώτε και ακατάστατα, δημιουργείται ένα δυσλειτουργικό υπόβαθρο για τον μεταβολισμό σας, ο οποίος δεν εργάζεται αποτελεσματικά.

 

Το άγχος επίσης σχετίζεται με τον ύπνο που επηρεάζει και αυτός τον μεταβολισμό σας.

 

www.y-o.gr