Πέμπτη
21 Νοεμβρίου 2024
Ημερήσια ηλεκτρονική εφημερίδα, Αρ. φύλλου 5177RSS FEED
Μαύρο δαγκωτό!
Γράφει ο
Κώστας Λουράντος
Από το ψηφισθέν μνημόνιο, το οποίο ο Υπουργός Υγείας φρόντισε άρον - άρον να το μετατρέψει σε νομοσχέδιο και με την ψήφο των 199 σε νόμο, έχω αποκομίσει τα κάτωθι:

Οι 199 της Βουλής, στο όνομα της διάσωσης της χώρας, ψήφισαν ένα δεύτερο μνημόνιο, με τον ίδιο τρόπο που ψήφισαν το πρώτο. Ήταν στην κυριολεξία αδιάβαστοι. Το μόνο που τους ενδιέφερε και ήταν σε πλήρη αρμονία και συνεργασία μεταξύ τους, ήταν να μην πτωχεύσουμε και αδειάσουν τα ράφια από φάρμακα, τα σούπερ μάρκετ από τρόφιμα και τα πρατήρια από καύσιμα.

Ασχέτως από το τι έγραφε το μνημόνιο, έπρεπε κατ’ αυτούς να ψηφισθεί. Και εάν για το ΠΑΣΟΚ υπάρχει η δικαιολογία, ότι κάποιοι έτσι έμαθαν και έτσι κάνουν, ότι έτσι αδιάβαστα ψήφισαν το πρώτο μνημόνιο, έτσι κάνουν και τώρα, τι να πεις για τη Νέα Δημοκρατία που αυτή δεν ψήφισε το πρώτο μνημόνιο αλλά ψηφίζει αδιάβαστα το δεύτερο.

Είμαστε σε ένα σταυροδρόμι εξελίξεων που οι πολιτικές δυνάμεις της χώρας, που συμμετέχουν στη διοίκησή της από οποιαδήποτε πλευρά, κοιτάζουν μόνο τη σωτηρία τους για τα εγκλήματα που έχουν κάνει. Είναι απίστευτο το ότι συνεχίζουμε να υποκύπτουμε σε εκβιασμούς. Η σωτηρία της χώρας πλέον δεν εξαρτάται από τους διοικούντες, αλλά  από τον Ελληνικό λαό. Όταν ο Υπουργός Υγείας που διαχειρίζεται την περίθαλψη, φέρνει προς ψήφιση στη Βουλή νομοσχέδια που την απαξιώνουν πλήρως, είναι προφανές ότι έχει σχέδιο να την παραδώσει στους εντολοδόχους του.

Μας έχουν στερήσει όχι μόνο τα απαραίτητα προς επιβίωση αλλά και την αξιοπρέπειά μας. Θυμάστε προφανώς τι είχε πει πριν μερικούς μήνες για την αύξηση της φαρμακευτικής δαπάνης που προέρχεται από τους πολλούς συνταξιούχους της Ελλάδας: «Δεν πεθαίνουν κιόλας»!

Την προγούμενη Δευτέρα, στον Real FM ανακοίνωσε περήφανα πως, ό,τι περιλαμβάνει το μνημόνιο 2 για τα φαρμακεία, είναι δική του ιδέα. Δική του ιδέα το ωράριο, δική του το κλιμακωτό ποσοστό κέρδους, δική του και το εφάπαξ ελάχιστο κέρδος για φάρμακα υψηλού κόστους, δική του και η προσπάθεια ανάδειξής του μέσω των ΜΜΕ, ποδοπατώντας τους πραγματικούς υπηρέτες της υγείας.

Απέστειλα και στους 300 βουλευτές της Βουλής, έκτακτη ενημέρωση για το ωράριο, παραδίδοντάς τους και την αίτηση ακυρώσεως κατά της Υπ. Απόφασης που έχουμε κάνει στο ΣτΕ.

Επίσης, τυπώσαμε μια αφίσα στην οποία στοχοποιούμε αυτούς που πρωτοστατούν στη διάλυση της περίθαλψης. Αυτή η αφίσα δόθηκε σε όλους τους τομεάρχες της Αττικής ώστε να αναρτηθεί σε όλα τα φαρμακεία. Ταυτόχρονα, θα τυπωθούν φυλλάδια ενημέρωσης με το περιεχόμενο της αφίσας που θα μοιράζονται το Σάββατο 18/2/2012, σε σταθμούς μετρό και σε κεντρικά σημεία.

Από την επαρχία αρκετοί σύλλογοι έχουν ήδη πάρει την αφίσα μας, ώστε να την τυπώσουν και να τη χρησιμοποιήσουν στα φαρμακεία τους.

Τέλος προτίθεμαι, με τη δική σας έγκριση, να αναρτήσω στην ιστοσελίδα του Συλλόγου τους 199 Βουλευτές που ουσιαστικά ψήφισαν μέσω του μνημονίου Νο 2 τη διάλυση των φαρμακείων μας. Ειδική μνεία πρέπει να γίνει πάντως για τον κ. Λοβέρδο, ο οποίος όταν θα γίνουν εκλογές, εάν δεν επιλέξει το καταφύγιο του ψηφοδελτίου της επικρατείας και κατέβει στη Β’ Αθηνών, θα πρέπει να πάρει την απάντηση που του αρμόζει: ΜΑΥΡΟ ΔΑΓΚΩΤΟ!

Τι περιλαμβάνει το πολυνομοσχέδιο περί «Ρυθμίσεων θεμάτων Εθνικού Συστήματος Υγείας, φαρμάκων, φαρμακείων και άλλες διατάξεις», όσον αφορά στα φαρμακεία

Α) Ωράριο φαρμακείων:

Ο υπουργός υγείας μην αντέχοντας την ήττα του στο προηγούμενο νομοσχέδιο, επανέφερε την νέα του ρύθμιση ... βελτιωμένη για τους προστάτες του. Φυσικά ο ίδιος δεν κατάλαβε ότι, έστω και χωρίς να θέλουν ( αυτό έλειπε άλλως τε ) οι φαρμακοποιοί τον έσωσαν από την απόλυτη ξεφτίλα αφού με την αρνητική ψήφο των συστρατευόμενων μνημονιακών συναδέλφων του, απεδείχθη ότι για αρχηγός του κόμματος δεν είχε καμία πιθανότητα αφού δεν διαθέτει την απαιτούμενη ομάδα!
Έφερε λοιπόν προς ψήφιση στην βουλή την εξής ρύθμιση , η οποία έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τον προηγούμενο νόμο , αποδεικνύοντας για ακόμα μια φορά ότι το μόνο που τον ενδιαφέρει είναι η εξυπηρέτηση της «πελατείας» του:

Η παρ. 2 του άρθρου 36 του ν. 3918/11 (31 ʼ) αντικαθίσταται ως εξής:

«2. Όλα τα φαρμακεία μπορούν να λειτουργούν κατά τις απογευματινές ώρες από Δευτέρα έως Παρασκευή καθώς και το Σάββατο.

Φαρμακοποιοί, οι οποίοι, κατόπιν επιλογής τους, επιθυμούν να εργαστούν πέραν του καθοριζομένου ωραρίου, υποχρεούνται να το δηλώσουν στους οικείους φαρμακευτικούς συλλόγους και στον αρμόδιο Περιφερειάρχη μέχρι την 20ή Μαΐου και την 20ή Νοεμβρίου κάθε έτους, προκειμένου να λειτουργούν κατά το πρώτο ή το δεύτερο εξάμηνο κάθε έτους αντίστοιχα. Ο οικείος Περιφερειάρχης υποχρεούται να ανακοινώνει το σύνολο των δηλώσεων των φαρμακοποιών μέχρι τις 31 Μαΐου και 31 Οκτωβρίου αντίστοιχα, οι δε οικείοι φαρμακευτικοί σύλλογοι υποχρεούνται να αναφέρουν στους μηνιαίους πίνακες εφημεριών και τα φαρμακεία που λειτουργούν πέραν του νομίμου ωραρίου. Το διευρυμένο ωράριο θα συμπίπτει απόλυτα με αυτό των εφημεριών όπως το ορίζει ο οικείος φαρμακευτικός σύλλογος και θα πρέπει να τηρείται για όλο το χρονικό διάστημα που έχει δηλώσει ο φαρμακοποιός. Η μη τήρηση του διευρυμένου ωραρίου επιφέρει τις προβλεπόμενες, από την ισχύουσα νομοθεσία για τις εφημερίες, κυρώσεις. Με απόφαση του Υπουργού Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης ρυθμίζεται κάθε τεχνική λεπτομέρεια εφαρμογής της παρούσας διάταξης.»

Β) Rebate:

Στην παράγραφο 3, του άρθρου 68 του ν.3984/2011, προστίθεται εδάφιο ως εξής :

«Με την ίδια απόφαση μπορούν να καθορίζονται πρόσθετοι όροι, ποσοστά και προϋποθέσεις επιστροφών, όπως ο όγκος πωλήσεων κάθε φαρμάκου στη θεραπευτική κατηγορία και η παλαιότητα καθώς και κάθε άλλο αντικειμενικό κριτήριο για την απόδοση επιστροφών, ισοδυνάμου αποτελέσματος με την αναλογική επιβάρυνση κάθε φαρμάκου στη φαρμακευτική δαπάνη. Σε κάθε περίπτωση τα ποσά επιστροφών διαφοροποιούνται για τα παραγόμενα φάρμακα, για τα συσκευαζόμενα και για τα εισαγόμενα. Με όμοιες αποφάσεις μπορεί να ορίζεται κάθε λεπτομέρεια που αφορά στη διαδικασία υπολογισμού, καταλογισμού και είσπραξης ποσών που αφορούν σε υποχρεώσεις καταβολής πρόσθετων επιστροφών των φαρμακευτικών εταιρειών, στις περιπτώσεις που η Δημόσια φαρμακευτική δαπάνη υπερβαίνει τα καθοριζόμενα κάθε φορά ανώτατα όρια».

Στο άρθρο 34 του ν. 3918/2011, προστίθεται παράγραφος 6., ως εξής :

«6. Καθιερώνεται πρόσθετο κλιμακωτό ποσοστό επιστροφών σε κάθε τιμολόγιο πωλήσεων των φαρμακείων προς τους φορείς κοινωνικής ασφάλισης, ως εξής :

Για τιμολόγια μέχρι 40.000 € 0%
Για τιμολόγια από   40.000 έως 50.000 € 0,50%
Για τιμολόγια από   50.000 έως 60.000€  0,75% , επί προσθέτως του προηγούμενου
Για τιμολόγια από   60.000 έως 80.000€  1.00%, επί προσθέτως του προηγούμενου
Για τιμολόγια από   80.000 έως 100.000€ 1.25%, επί προσθέτως του προηγούμενου
Για τιμολόγια από 100.000 και πάνω        1,50%, επί προσθέτως του προηγούμενου
Το ποσό που προκύπτει κάθε φορά αναγράφεται στο τιμολόγιο και αφαιρείται από την αξία του ως έκπτωση.»

Το άρθρο 34 παρ. 2 εδ. δ του ν. 3918/2011 τροποποιείται ως ακολούθως : «Το ποσοστό της επιστροφής κλιμακώνεται σύμφωνα με την ακόλουθη προοδευτική διαβάθμιση, ενώ εξακολουθεί να βρίσκεται σε ισχύ η προοδευτική διαβάθμιση του προηγούμενου πίνακα για τους Φ.Κ.Α. που δεν εντάσσονται στον Ε.Ο.Π.Υ.Υ.:
Ύψος αιτούμενου ποσού ανά Κλάδο Υγείας ΦΚΑ Προοδευτικό ποσοστό επιστροφής επί του ύψους του αιτούμενου ποσού Τελικό ποσό κλιμακίου Συνολικό ποσό ανά κλιμάκιο:

0          -  3000 €        0 %
3.001 €-10.000 €       2%
10.001€-30.000 €       3%
30.001€-40.000 €       5%
Από  40.001 € και πάνω 6%
Η παρούσα διάταξη ισχύει από 01.01.2012.»

Γ) Τιμές φαρμάκων:

Οι τιμές των πρωτοτύπων φαρμακευτικών προϊόντων, μετά την πιστοποίηση με κάθε πρόσφορο τρόπο τη λήξη της ισχύος του πρώτου Εθνικού ή Ευρωπαϊκού Διπλώματος Ευρεσιτεχνίας της δραστικής ουσίας των αντίστοιχων προϊόντων, μειώνονται κατά μέγιστο σε ποσοστό πενήντα τοις εκατό (50%).

 Οι τιμές των φαρμακευτικών προϊόντων όμοιας δραστικής και φαρμακοτεχνικής μορφής μειώνονται κατά μέγιστο σε ποσοστό εξήντα τοις εκατό (60%) της τιμής πώλησης του αντίστοιχου πρωτότυπου φαρμακευτικού προϊόντος, ακριβώς πριν τη λήξη ισχύος του πρώτου Εθνικού ή Ευρωπαϊκού Διπλώματος Ευρεσιτεχνίας της δραστικής ουσίας με την επιφύλαξη της παραγράφου 2 του παρόντος άρθρου.

Η διαδικασία καθορισμού των τιμών των φαρμακευτικών προϊόντων κατά τις προηγούμενες διατάξεις εφαρμόζεται αυτεπάγγελτα από το Τμήμα Τιμών Φαρμάκων της Διεύθυνσης Φαρμάκων και Φαρμακείων του Υπουργείου Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης.»

Η τιμή κάθε φαρμακευτικού προϊόντος όμοιας δραστικής και φαρμακοτεχνικής μορφής, που παίρνει άδεια κυκλοφορίας μετά το πρώτο προϊόν όμοιας δραστικής και φαρμακοτεχνικής μορφής που κυκλοφορεί ύστερα από τη λήξη ισχύος του πρώτου Εθνικού ή Ευρωπαϊκού Διπλώματος Ευρεσιτεχνίας της δραστικής ουσίας του αντίστοιχου πρωτοτύπου, είναι μειωμένη τουλάχιστον κατά δέκα τοις εκατό (10%) της τιμής του πρώτου φαρμακευτικού προϊόντος όπως αυτή ορίστηκε στην παράγραφο 1 του παρόντος άρθρου.

Δ) Ποσοστό κέρδους χονδρεμπόρων:

Για τους εμπόρους φαρμακευτικών προϊόντων χονδρικής πώλησης, το ποσοστό μικτού κέρδους από την πώληση φαρμακευτικών προϊόντων το τίμημα των οποίων καλύπτουν εν όλω ή εν μέρει οι ΦΚΑ καθορίζεται σε 4,9% και υπολογίζεται επί της καθαρής τιμής του παραγωγού ή εισαγωγέα του φαρμακευτικού προϊόντος. Ως καθαρή τιμή παραγωγού ή εισαγωγέα ορίζεται η χονδρική τιμή του φαρμακευτικού προϊόντος μειωμένη κατά 4,67% .

4. Ο Εθνικός Οργανισμός Παροχής Υπηρεσιών Υγείας (ΕΟΠΥΥ) και οι Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης αποζημιώνουν τα πρωτότυπα φαρμακευτικά προϊόντα που έχουν πάρει άδεια κυκλοφορίας στην Ελλάδα από την 1-1-2011 εφόσον αποζημιώνονται σε δεκαοκτώ (18) κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ε) Συνταγογράφηση:

Καθίσταται υποχρεωτική η ηλεκτρονική καταχώρηση όλων των συνταγών φαρμάκων από τα φαρμακεία προς τους ασφαλιστικούς οργανισμούς ανεξάρτητα του τρόπου συνταγογράφησης της συνταγής από τον ιατρό (ηλεκτρονική ή χειρόγραφη). Για κάθε χειρόγραφη συνταγή που καταχωρείται ηλεκτρονικά από τα φαρμακεία προς τους ΦΚΑ, οι συνταγογράφοντες ιατροί χρεώνονται με κάποιο ποσό αποζημίωσης προς τα φαρμακεία που καταχωρούν τις συνταγές. Με απόφαση του Υπουργού Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης ορίζεται το ύψος του ποσού, ο τρόπος είσπραξης και κάθε άλλη λεπτομέρεια για την εφαρμογή της παρούσας διάταξης.

α) Οι ιατροί που συνταγογραφούν συνταγές φαρμάκων για τους ασφαλισμένους του ΕΟΠΥΥ και των ΦΚΑ υποχρεούνται να αναγράφουν στη συνταγή το όνομα της χημικής ουσίας του φαρμάκου (δραστική ουσία).

β) Οι φαρμακοποιοί που εκτελούν συνταγές για τους ασφαλισμένους του ΕΟΠΥΥ και των ΦΚΑ υποχρεούνται να χορηγούν το φθηνότερο φαρμακευτικό προϊόν που αντιστοιχεί στη δραστική ουσία, την περιεκτικότητα και την φαρμακοτεχνική μορφή που έχει αναγράψει ο ιατρός.

γ) Ο Εθνικός Οργανισμός Φαρμάκου (ΕΟΦ) ορίζει κατάλογο με τις δραστικές ουσίες τις οποίες αναγράφουν υποχρεωτικά οι ιατροί με τη χημική τους ουσία καθώς και τις θεραπευτικές κατηγορίες που εντάσσονται αυτές και τις αναρτά στην ιστοσελίδα του οργανισμού.

Με απόφαση του Υπουργού Υγεία και Κοινωνικής Αλληλεγγύης ορίζεται και κάθε άλλη λεπτομέρεια για τη διαδικασία εφαρμογής των διατάξεων της παρούσας παραγράφου από τους ιατρούς και τους φαρμακοποιούς.

Με απόφαση του Υπουργού Υγείας ορίζεται μειωμένο ποσοστό συμμετοχής στην φαρμακευτική περίθαλψη για τους ασφαλισμένους όπως αυτή ορίζεται στην παράγραφο 1 του άρθρου 38 του ν.4025/2011 (Α’ ) όταν χορηγείται το φθηνότερο φαρμακευτικό προϊόν όμοιας δραστικής περιεκτικότητας και φαρμακοτεχνικής μορφής με αυτό που έχει συνταγογραφηθεί από τον ιατρό.

ΣΤ) Τιμή αναφοράς:

Εισάγεται σύστημα Τιμής Αναφοράς (Τ.Α.) ανά θεραπευτική κατηγορία φαρμακευτικών προϊόντων. Ως Τιμή Αναφοράς ορίζεται η χαμηλότερη τιμή ημερήσιας θεραπείας ανά θεραπευτική κατηγορία. Για την εύρεση της Τιμής Αναφοράς κάθε θεραπευτικής κατηγορίας υπολογίζεται το Κόστος Ημερήσιας Θεραπείας (ΚΗΘ) κάθε φαρμακευτικού προϊόντος. Παράλληλα εξετάζονται η ασφάλεια, η αποτελεσματικότητα και η ασφαλιστική αποζημίωση από τις τουλάχιστον τα δύο τρίτα (2/3) των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, και επιλέγονται ανά φαρμακευτικό προϊόν, οι αποζημιούμενες από την Κοινωνική Ασφάλιση ενδείξεις, περιεκτικότητες και συσκευασίες.

 Με κοινή απόφαση των Υπουργών Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης και Εργασίας Κοινωνικής Ασφάλισης η οποία δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και αναρτάται στην ιστοσελίδα του Εθνικού Οργανισμού Φαρμάκων, εξειδικεύονται ο τρόπος κατάταξης των φαρμάκων και υπολογισμού των Τ.Α. ανά θεραπευτική κατηγορία, του ΚΗΘ, τα υπόλοιπα κριτήρια και ο τρόπος αναθεώρησης και συμπλήρωσης του κατάλογου. Για όλα τα φαρμακευτικά προϊόντα που εντάσσονται στον κατάλογο ισχύουν οι διατάξεις της παραγράφου 1 του άρθρου 35 του ν.3918/2011 όπως τροποποιημένο ισχύει κάθε φορά.

Ζ) Τιμή κοινωνικής ασφάλισης:

Για κάθε φαρμακευτικό ιδιοσκεύασμα που συνταγογραφείται από ιατρό και το τίμημα του οποίου καλύπτεται από τους Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης (Φ.Κ.Α.), τον Ενιαίο Οργανισμό Παροχών Υγειονομικής Περίθαλψης (Ε.Ο.Π.Υ.Υ.) και τον Οίκου Ναύτου, θεσπίζεται «τιμή κοινωνικής ασφάλισης» (εφεξής Τ.Κ.Α.) η οποία συνίσταται στην τιμή παραγωγού ή εισαγωγέα, όπως αυτή ορίζεται στην κάθε φορά ισχύουσα Υ.Α. που καθορίζει τον τρόπο τιμολόγησης των φαρμακευτικών ιδιοσκευασμάτων μειωμένη κατά i) 9% ή ii) 7% , ως ακολούθως:

Τα φαρμακευτικά προϊόντα κατατάσσονται στο 5ο επίπεδο του συστήματος Anatomic Therapeutic Chemical classification- ATC, (ATC5).

Για κάθε διαφορετική κατηγορία (ATC5), i) όταν υπάρχουν περισσότερα του ενός φαρμακευτικά προϊόντα που ανήκουν σε διαφορετικούς κατόχους αδείας κυκλοφορίας (ΚΑΚ), τότε η ΤΚΑ για αυτά τα φαρμακευτικά προϊόντα μειώνεται κατά 9%, ενώ ii) όταν υπάρχει ένα μόνο φαρμακευτικό προϊόν- ανεξάρτητα του αριθμού συσκευασιών - μορφών και περιεκτικοτήτων αυτού, που ανήκει σε ένα ΚΑΚ ή και σε έναν επιπλέον ΚΑΚ κατόπιν συναίνεσής του (περίπτωση «co-marketing»), τότε η ΤΚΑ για τα προϊόντα αυτά μειώνεται κατά 7%. Οι Φ.Κ.Α. καλύπτουν τη δαπάνη χορήγησης των συνταγογραφούμενων φαρμάκων μέχρι του ποσού της λιανικής τιμής μειωμένης κατά το ποσό της συμμετοχής του ασφαλισμένου και της προκύπτουσας διαφοράς μεταξύ της τιμής παραγωγού ή εισαγωγέα και της ΤΚΑ. Η δαπάνη που αφορά το παρακρατούμενο 9% ή 7% βαρύνει αποκλειστικά τους κατόχους της άδειας κυκλοφορίας (ΚΑΚ) των φαρμακευτικών ιδιοσκευασμάτων και θεωρείται «επιστροφή» (rebate) των ΚΑΚ προς φαρμακευτικών προϊόντων προς τους Φ.Κ.Α. και τον ΕΟΠΥΥ.

β) Το ποσό που υποχρεούται να αποδώσει κάθε εταιρεία ή κάτοχος άδειας κυκλοφορίας φαρμακευτικών προϊόντων προκύπτει από τα στοιχεία των συνολικών πωλήσεών της ανά φαρμακευτικό ιδιοσκεύασμα, αφού αφαιρεθούν οι πωλήσεις προς τα νοσοκομεία και οι παράλληλες εξαγωγές σύμφωνα με τα στοιχεία του Εθνικού Οργανισμού Φαρμάκων (ΕΟΦ). Για τον υπολογισμό του ποσού λαμβάνεται υπόψη η σχέση δημόσιας προς ιδιωτική φαρμακευτική δαπάνη, ήτοι 80%−20%. γ) Επιπροσθέτως των διατάξεων των προηγούμενων περιπτώσεων α) και β) οι ΚΑΚ κάθε χρόνο και μέχρι την τελευταία ημέρα του μηνός Μαρτίου υποχρεούνται σε πρόσθετη κλιμακούμενη επιστροφή «rebate» ανάλογα με τον ετήσιο συνολικό όγκο πωλήσεων του κάθε φαρμακευτικού προϊόντος της προηγούμενης χρονιάς, όπως ορίζεται στον πίνακα που ακολουθεί:

Ετήσιος συνολικός όγκος πωλήσεων ανά φαρμακευτικό προϊόν Πρόσθετο της περίπτωσης α) της παρούσας παραγράφου ποσό επιστροφής (rebate)
5εκ€-10εκ€ 2%
10εκ€-20εκ€ 4%
Πάνω από 20 εκατ. 6%.

Η) Ποσοστό κέρδους φαρμακείων:

Στο άρθρο 40 του ν3918 /2011, όπου αναφέρεται ότι «Οι υπουργικές αποφάσεις που εκδίδονται από τον Υπουργό Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης και αφορούν στην τιμολόγηση των φαρμακευτικών προϊόντων έχουν ισχύ αγορανομικών διατάξεων.» προστίθεται εδάφιο ως εξής:

«Με όμοιες αποφάσεις μπορούν να καθορίζονται πάγια ποσά ανά φάρμακο αντί ποσοστoύ κέρδους ή συνδυασμός ποσοστών κέρδους και πάγιων ποσών σε συγκεκριμένες κατηγορίες φαρμάκων υψηλού κόστους, οι οποίες καθορίζονται με τις ίδιες αποφάσεις, μετά από εισήγηση του ΕΟΦ.»

ΣΥΝΟΠΤΙΚΑ

1. Απελευθερώνεται το ωράριο λειτουργίας των φαρμακείων από Δευτέρα έως και Σάββατο και μπορεί όποιος θέλει δυο φορές το χρόνο να δηλώνει συμμετοχή σε αυτό.

2. Καθορίζονται δυο rebate. Α) Το γνωστό rebate διαφοροποιημένο και Β) ένα επιπλέον rebate για ποσά τιμολογίων άνω των 40.000 Ευρώ. Είναι προφανές ότι με τη σταδιακή ένταξη όλων των ταμείων στον ΕΟΠΥΥ και με την έκδοση ενός τιμολογίου, τα χρήματα που θα κρατούνται ως rebate θα αυξάνονται.

3. Τα ασφαλιστικά ταμεία θα εισπράττουν το rebate από τα φαρμακεία είτε πληρώνουν στην ώρα τους είτε όχι!!! Αντί δηλαδή να εισπράττουμε εμείς τόκους υπερημερίας για τις πολύμηνες καθυστερήσεις των πληρωμών τους, θα τους πληρώνουμε κι από πάνω.

4. Μειώνονται οι τιμές φαρμακευτικών προϊόντων όμοιας δραστικής ουσίας σε ποσοστό 60% της τιμής πώλησης του πρωτοτύπου.

5. Το ποσοστό κέρδους των φαρμακεμπόρων μειώνεται σε 4,9%.

6. Καθίσταται υποχρεωτική για τους φαρμακοποιούς η ηλεκτρονική καταχώρηση όλων των συνταγών (ηλεκτρονικές ή χειρόγραφες). Για κάθε χειρόγραφη συνταγή που καταχωρείται ηλεκτρονικά, οι γιατροί χρεώνονται με ένα ποσό αποζημίωσης προς τα φαρμακεία. Οι πληροφορίες μου λένε, ότι το ποσό αυτό….

Είναι εξαιρετικά υψηλό και φτάνει στα 0,10 ανά συνταγή. Σας προτείνουμε να προμηθευτείτε ειδικό κάδο για να τοποθετήσετε τα τεράστια ποσά που συλλέξουμε.

7. Οι γιατροί που συνταγογραφούν συνταγές φαρμάκων υποχρεούνται να αναγράφουν στη συνταγή το όνομα της χημικής σύστασης του φαρμάκου (δραστική ουσία). Οι φαρμακοποιοί υποχρεούνται να χορηγούν το φθηνότερο προϊόν που αντιστοιχεί στην αναγραφόμενη δραστική ουσία. Ο ΕΟΦ ορίζει κατάλογο με τις δραστικές ουσίες, τις οποίες αναγράφουν υποχρεωτικά οι γιατροί.

8. Εισάγεται σύστημα τιμής αναφοράς ανά θεραπευτική κατηγορία θεραπευτικών προϊόντων (βλ. ανωτέρω ανάλυση).

9. Θεσπίζεται «τιμή κοινωνικής ασφάλισης», που καθορίζει τον τρόπο τιμολόγησης των φαρμακευτικών ιδιοσκευασμάτων (βλ. ανωτέρω).

10. Μειώνεται ουσιαστικά το ποσοστό κέρδους των φαρμακειών με υπουργική απόφαση που έχει ισχύ αγορανομικής διάταξης. Καθορίζονται πάγια ποσά ανά φάρμακο (το μνημόνιο αναφέρει κέρδος 30 Ευρώ για φάρμακα αξίας άνω των 200 Ευρώ) αντί ποσοστού κέρδους ή συνδυασμός ποσοστών κέρδους και παγίων ποσών σε συγκεκριμένες κατηγορίες φαρμάκων υψηλού κόστους.