Δευτέρα
20 Νοεμβρίου 2017
Ημερήσια ηλεκτρονική εφημερίδα, Αρ. φύλλου 2619RSS FEED
"Κλειδί" η αύξηση του καλίου στην πρόληψη της υπέρτασης
15/11/2017

Μια διατροφή πλούσια σε αλάτι είναι γνωστό ότι αυξάνει τον κίνδυνο υπέρτασης. Πρόσφατη ανασκόπηση ωστόσο, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι και η κατανάλωση επαρκών ποσοτήτων καλίου είναι σημαντική για τη διατήρηση υγιών επιπέδων αρτηριακής πίεσης.

Είναι γνωστό ότι τα τρόφιμα που είναι πλούσια σε κάλιο βοηθούν στη διατήρηση της αρτηριακής πίεσης σε φυσιολογικά όρια. Η υψηλή αρτηριακή πίεση είναι ένας σιωπηλός δολοφόνος. Σε παγκόσμιο επίπεδο, υπολογίζεται ότι πλήττει 1 δισεκατομμύριο ανθρώπους.

Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (ΠΟΥ) αναφέρει ότι η υπέρταση ευθύνεται για το 51% των θανάτων από εγκεφαλικό επεισόδιο και για το 45% των θανάτων από καρδιακή νόσο.

Μελέτες που έχουν πραγματοποιηθεί τα τελευταία χρόνια έχουν αποδείξει ότι η κατανάλωση μιας δίαιτας με υψηλή περιεκτικότητα σε αλάτι, όπως η δυτικού τύπου διατροφή, μπορεί να οδηγήσει σε υπέρταση.

Αυτή η μελέτη, που δημοσιεύθηκε στην Αμερικάνικη Επιθεώρηση Φυσιολογίας, - Ενδοκρινολογίας και Μεταβολισμού, δείχνει ότι η υψηλή πρόσληψη νατρίου δεν είναι ο μόνος σημαντικός διατροφικός παράγοντας, κι ότι το κάλιο διαδραματίζει επίσης ζωτικό ρόλο.

Η σημασία του καλίου

Το κάλιο είναι ένας ηλεκτρολύτης απαραίτητος για τα νεύρα και χρησιμοποιείται στη μεταφορά μηνυμάτων και στη σύσπαση των μυών. Διατηρεί τoν παλμό της καρδιάς και βοηθά στη μεταφορά θρεπτικών ουσιών στα κύτταρα και στην απομάκρυνση των κυτταρικών αποβλήτων. Το κάλιο βοηθά επίσης στη διατήρηση της υγείας των οστών και μειώνει τον κίνδυνο νεφρολιθίασης. Η συντάκτρια της μελέτης, Alicia McDonough, Ph.D., καθηγήτρια Κυτταρικής και Νευροβιολογίας στην Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου της Νότιας Καλιφόρνιας, τόνισε: «Η μείωση της πρόσληψης νατρίου είναι ένας πολύ καλός τρόπος μείωσης της πίεσης του αίματος, τα στοιχεία ωστόσο δείχνουν ότι η αύξηση της πρόσληψης καλίου μέσω της διατροφής μπορεί να έχει εξίσου καλά αποτελέσματα».

Τροφές με υψηλή περιεκτικότητα σε κάλιο

• τόνος και σολομός

• γιαούρτι

• αποβουτυρωμένο γάλα

• αυγά

• καρύδια και αμύγδαλα

• μανιτάρια

• δημητριακά

ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ

Ενιαίος Ευρωπαϊκός Αριθμός Έκτακτης Ανάγκης