Τρίτη
21 Φεβρουαρίου 2017
Ημερήσια ηλεκτρονική εφημερίδα, Αρ. φύλλου 2347RSS FEED
Πέντε σημάδια ότι μπορεί να έχετε πρόβλημα με το αλκοόλ
12/01/2017

"Είμαι αλκοολικός"; Σίγουρα δεν είστε ο μόνος που έχετε κάνει στον εαυτό σας αυτήν τη ερώτηση. Πολλά άτομα, που συνηθίζουν να κλείνουν τη μέρα τους με μία μπύρα ή ένα ποτήρι κρασί, ή ακόμη χειρότερα, με ένα ουισκάκι πλάι στο τζάκι, έχουν κάνει την ίδια ερώτηση στον εαυτό τους. Οι ειδικοί επισημαίνουν ότι το κλειδί που ξεκλειδώνει την πόρτα για τον αλκοολισμό δεν είναι το πόσο πίνουμε, αλλά το πώς χρησιμοποιούμε το αλκοόλ.

Για να απαντήσει κανείς την πρώτη ερώτηση, θα πρέπει να κάνει στον εαυτό του μία δεύτερη ερώτηση: "Μπορώ να φανταστώ τη ζωή μου χωρίς αλκοόλ;". Αν δεν μπορείτε να σκεφθείτε ότι θα πάτε σε ένα πάρτι ή σε ένα τραπέζι χωρίς να πιείτε, τότε ναι, ίσως να έχετε πρόβλημα.

Ανεξάρτητα από το πόσο πίνετε, επικοινωνήστε με τον γιατρό σας, αν σας συμβαίνουν τα περισσότερα ή κάποια από τα παρακάτω:

Χρησιμοποιείτε το αλκοόλ ως φάρμακο.

Αν κάθε φορά που αισθάνεστε πιεσμένος/η ή μελαγχολικός/ή καταφεύγετε σε ένα ποτό, ή αν το βλέπετε σαν έναν τρόπο να ξεπεράσετε ακόμη και τον σωματικό σας πόνο, τότε ίσως θα πρέπει να δείτε έναν γιατρό. Μπορεί να χρειάζεστε θεραπεία για την κατάθλιψη ή το άγχος που βιώνετε.

Αρχίσατε να πίνετε περισσότερο.

Σκεφθείτε πόσο πίνετε το τελευταίο εξάμηνο. Αν οι ποσότητες που καταναλώνετε έχουν αυξηθεί κι αν πλέον χρειάζεστε τρία ποτήρια κρασί για να αισθανθείτε τη χαλάρωση ου κάποτε αισθανόσασταν με ένα ποτήρι, ίσως να πρέπει να αναζητήσετε τη συμβουλή ενός ειδικού.

Το έχετε συνέχεια στο μυαλό σας.

Αν συνέχεια σκέφτεστε τη στιγμή που θα πιείτε το επόμενο ποτό, π.χ. όταν κάνετε άλλα πράγματα, όπως την ώρα που δουλεύετε ή όταν περνάτε χρόνο με την οικογένειά σας, τα πράγματα είναι μάλλον δυσοίωνα.

Δυσκολεύεστε να το κόψετε.

Αν βάζετε όρια στο πόσο θα πιείτε, όπως για παράδειγμα να μην πίνετε κάποια βράδια ή να σταματάτε στο δεύτερο ποτό, αλλά δεν καταφέρνετε να τα τηρήσετε, ίσως να χρειαστείτε βοήθεια για να μπορέσετε να διαχειριστείτε την κατάσταση.

Αλλάζετε.

Αν κανόνες που για εσάς αποτελούσαν απαράβατο “Ευαγγέλιο” όταν πίνετε μετατρέπονται σε “ψιλά γράμματα”, τότε μάλλον χάνετε τον έλεγχο περισσότερο από όσο πρέπει.

Αναζητήστε βοήθεια.

Αν θεωρείτε ότι έχετε πρόβλημα, υπάρχουν πολλά πράγματα που μπορείτε να κάνετε για να ανακτήσετε τον έλεγχο. Ξεκινήστε απαντώντας τις ερωτήσεις στο alcoholscreening.org, για να έχετε μια πρώτη αποτίμηση της κατάστασης.

Πολλοί ειδικοί συστήνουν την αποχή από το αλκοόλ για περίπου 30 ημέρες ώστε το άτομο να διαπιστώσει τι ρόλο έχει το αλκοόλ στη ζωή του. Αν το διάστημα της αποχής μοιάζει με τεράστιο αγώνα, ίσως είναι ώρα να μιλήσετε με τον γιατρό σας.

http://www.stogiatro.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=43577:pente-simadia-oti-borei-na-exete-provlima-me-to-alkool&catid=25:sex-euzwia&Itemid=138


Ενιαίος Ευρωπαϊκός Αριθμός Έκτακτης Ανάγκης